Ugyanaz a fogyasztó, aki nyomtatott újságért rendszeresen fizet, nem hajlandó pénzt áldozni internetes tartalomra, de még akkor is felháborodik, ha regisztrálnia kell – vélte a Media Hungary konferencián Vaszily Miklós (Origo), aki szerint az idő a netes újságoknak játszik, mert a 18-49-es korcsoportból kezdenek kiöregedni a napilapot vagy hetilapot járatók.
Pallagi Ferenc (Bors) szerint globális lesz hamarosan a teljes médiapiac, a lokális cégek így csak a sokadik ligában játszanak majd. Alapvető kérdés szerinte, hogy lesz-e nemzeti média húsz-harminc év múlva. „Ez válságágazat, hosszabb válságra kell felkészülni, de még így is vannak olyan termékek, amelyeknek van hely a következő öt évben. Nem aggódom attól, hogy egyszerre csak összeomlik a lappiac” – magyarázta. „A print már régen elveszítette a print, ezzel nincs mit csinálni” – fűzte hozzá.
Pallagi szerint elkerülhetetlen, hogy valaki elindítson egy semleges, országos napilapot – Vaszily szerint pedig ennek az interneten már megvan a reprezentánsa.
Farsang Péter a Viasat vezérigazgatója az Erste Bankkal való együttműködést emelte ki, a cég az Álomépítők című sorozatba szállt be, nem csak egyszerű szponzorként, hanem tevékenyen, önkéntesekkel segítve. (Ez ritka szép műsor volt, kereskedelmi tévén nem gyakran van ilyen: igazán rászoruló, nagyon szegény családok házikóit, lakásait újították fel egy reality keretében.)
A Viasat3 egyik legjobban futó sorozata a Két pasi – meg egy kicsi, ott megfigyelhető, ha pénzügyekről van szó (mondjuk Charlie Harper arról beszél, mire költött), akkor az alsó sávban, zöld alapon alkalmanként megjelent egy-egy OTP-reklám. Farsang szerint működik a beágyazás, mert nem kaptak negatív észrevételeket a nézőktől. Baló György moderátor kérdésére a vezérigazgató elmondta, hogy valóban nehéz mérni ennek a hatékonyságát, nincs adat arról, hányan szeretik, vagy hányan olvassák el a szöveget.
Még mindig a tévé van a médiafogyasztás középpontjában – kezdte előadását Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója a Media Hungaryn. Arra kell fókuszálni, ami a pénzt hozza, ez pedig a tévés reklámpiac, vélte. „A legfontosabb, hogy a Tv2-csoport nézettsége megmaradjon. Az országos tévénkről elmenő nézőket a kábeltévékkel szeretnénk elérni” – jelezte.
A Megasztár ötödik szériája 2 millió 24 ezres nézettséggel ment (ez a döntők átlaga), a hatos – amelyet Radics Gigi nyert - viszont egymillióval kevesebbet hozott: Simon szerint ugyanazt a tömeget elérték, de a kieső százezrek, akik mobilon vagy interneten nézték, nem termeltek bevételt a cégnek. A Voice esetében jobban figyeltek a tartalom-kiterjesztésre, csak rövidített tartalmakat lehetett legálisan elérni a neten, direkt azért, hogy a következő heti élő adásra bevonják azokat, akik kihagyták az előző show-t. A backstage-műsor a párhuzamos médiahasználat miatt jött létre, azért, hogy a netezve tévéző fogyasztó még jobban bevonódjon.
Málnay B. Levente (Chello Central Europe vezérigazgatója, 50 millió lakásba jutnak el a cégcsoport tévécsatornái) szerint a márkák építése alapvető, nem lehet meglenni lokális tartalom nélkül. A Harmadik Félidő című műsor nézetsége néha még egy Barca- vagy Real-meccs nézettségét is veri – állította a Media Hungary konferencián. Események, kiadványok, újságok is erősítik a márkákat, utalt itt a Minimax-hajóra vagy az újságra. A fizetős Minimax-mesetár szolgáltatás nyereséges, árulta el, és kiemelte az [origo]-val közös internetes BL-közvetítést.
„Nem tudni, melyik hoz rövidtávon pénzt, melyik elkerülhetetlen fejlesztés. Lesznek olyanok, amelyek működnek, lesznek, amelyek nem. Próbálkozni kell, tenni kell, lépni kell, még akkor is, ha ez rövidtávon veszteséges” – közölte. A Chello itthon mostanában nem akar újabb csatornákat, ellenben a meglévőket szeretné pár éven belül HD-minőségben.
A volt indexes Szily László Media Hungaryn a cink.hu indulásáról elmondta, hogy januári indulásuk után nagyon hamar, pár nap alatt 1-2 ezres lett a látogatottságuk, de ez jó darabig stagnált. Noha nem volt látogatottsági elvárás, mégis naponta nézte a számokat: a várt ugrás az első két politikai publicisztika után következett be. Mivel nincs kapacitásuk saját hírgyártásra, főképp kénytelenek mások híreit kommentálni. Hiányosságuk, hogy nincsenek saját történeteik, de ha volt is pár, azok szép érdeklődést hoztak – közölte.
„Százszázalékosan kísérleti egér vagyok, a cink.hu rendellenes körülmények közt létezik. Olvasókat akar, de nem szeretné őket kereskedelmileg kihasználni, mi inkább azt akarjuk, hogy vitatkozzanak a mi felületünkön. Ugyanakkor kellemetlen az, ha megmaradnak a régi reflexek, mint a látogatottságon való lovaglás” – magyarázta.
3,2 millió tévé előfizetéssel rendelkező háztartás volt 2012-ben Magyarországon, az összes háztartás 14 százaléka (volt) érintett az analóg sugárzás lekapcsolásában – ismertette a számokat Kelemen Gábor (Q3 Politics). 2009 óta folyamatosan teret nyer a fizetős háztartások aránya, tavaly nagyjából a tévével rendelkező lakások 80 százaléka fizetett tartalomért.
Azok, akik a digitális szolgáltatásoktól távol maradnak, főképp alulképzett, max. 8 általánossal rendelkező, jellemzően idős, vagy egyszemélyes háztartásban élő emberek. Az érintettek 40%-a nem hallott még a digitális átállásról.
A tévézési idő minden korosztályban nőtt: ebben az a megdöbbentő, hogy az internetező fiatalabbaknál is nőtt a tévézéssel, rádiózással töltött idő. Ez a közösségi tevékenységektől vesz el időt – hangzott el a Media Hungary konferencián.
500 ezres háztartásról volt szó az év elején, amely földfelszíni sugárzással tévézett, ez már nagyjából 400 ezerre csökkent. Nehéz megmondani, hány családról beszélnünk pontosan – jelezte Piller András, az Antenna Hungária vezérigatgatója a médiakonferencián. Barcson tavaly ősszel indult az átállás, júliusban öt körzetben áll le az analóg sugárzás, ez nagyjából az ország fele, ősszel pedig lezárul a folyamat. „Nem várunk jelentős átrendeződést, reményeink szerint az ingyenes MindDig TV-t használják majd a rosszabb körülmények közt élő családok” – tette hozzá. A földfelszíni sugárzással tévézők sokkal kevésbé elutasítóak a reklámokkal kapcsolatban, ugyanakkor több köztük az elszegényedett, leszakadó család.
Világszerte átalakulnak a tévézési szokások, az igény szerinti tartalomfogyasztás nő, de a lineáris az alapvető még mindig. Piller szerint a makrogazdasági környezet nem kedvez az előremutató kezdeményezéseknek, és olyan piacon kell helytállni, ahol nem szeret fizetni a fogyasztó a letöltésekért, ellenben mindent szinkronnal akar nézni.
Olyan piacon, ahol erős, Netflix-szerű szereplők is jelen vanna, nem is kell 100-150 csatorna, elég 20-30 is, vélte.
Gormiti címmel új széria indul a csatornán június 1-jén, szombatonként 13.05-kor lesz adásban.
"Amikor egy feledésbe merült ősi ellenség, a Vulkán törzs vezére Magor újra feltűnik a színen, Gorm szétszabdalt szigetvilágának zöldfülű hercegei, a Levegő, az Erdő, a Föld és a Tenger kényszerű leckét vesznek népük történelméből és a Gormiti hatalmáról. Ha képesek megzabolázni a természet erejét, és meghallgatják a tiszteletreméltó Öreg Bülcs tanácsait, a hercegek visszanyerhetik régi tekintélyüket és hatalmukat Gorm felett, és elűzhetik a gonosz Vulkán törzset" - áll a leírásban.
Haumann Máté egy rész erejéig csatlakozott a Hacktion Újratöltve csapatához, sorozatgyilkosként láthatjuk viszont Herczeg Attila rendezésében. Haumann hétévesen debütált a filmvásznon, színészi diplomáját Angliában szerezte, azóta több külföldi és magyar filmben és sorozatban szerepelt.
A 30 Sec című, hétfő esti Hacktion epizódban egy sorozatgyilkos szedi áldozatait a városi tinilányok körében. A Kiemelt Ügyek Osztályának feladata, hogy feltárja a motivációit, megfejtse gondolatait az ismeretlen támadónak, majd végül rajtaüssön - de először a múltba nyúló magánéleti szálakat kell kibogozniuk.
Német kutatók szerint gyógyító hatású a dekoltázs nézegetése a férfiak számára - állította a tegnapi Aktív. Napi tíz perc mell-bambulástól ugyanis tovább élnek, közölték. "Ez esetben Gaál Noémi nagyban hozzájárul a férfiak élettartamának növeléséhez, az időjós ugyanis sokszor merszé dekoltázsával elvonja a figyelmet az időjárásról" - hangzott el a műsorban. Menten adunk is egy képet, hogy tudjuk, mirő beszélünk: