3,2 millió tévé előfizetéssel rendelkező háztartás volt 2012-ben Magyarországon, az összes háztartás 14 százaléka (volt) érintett az analóg sugárzás lekapcsolásában – ismertette a számokat Kelemen Gábor (Q3 Politics). 2009 óta folyamatosan teret nyer a fizetős háztartások aránya, tavaly nagyjából a tévével rendelkező lakások 80 százaléka fizetett tartalomért.
Azok, akik a digitális szolgáltatásoktól távol maradnak, főképp alulképzett, max. 8 általánossal rendelkező, jellemzően idős, vagy egyszemélyes háztartásban élő emberek. Az érintettek 40%-a nem hallott még a digitális átállásról.
A tévézési idő minden korosztályban nőtt: ebben az a megdöbbentő, hogy az internetező fiatalabbaknál is nőtt a tévézéssel, rádiózással töltött idő. Ez a közösségi tevékenységektől vesz el időt – hangzott el a Media Hungary konferencián.