Ugyanaz a fogyasztó, aki nyomtatott újságért rendszeresen fizet, nem hajlandó pénzt áldozni internetes tartalomra, de még akkor is felháborodik, ha regisztrálnia kell – vélte a Media Hungary konferencián Vaszily Miklós (Origo), aki szerint az idő a netes újságoknak játszik, mert a 18-49-es korcsoportból kezdenek kiöregedni a napilapot vagy hetilapot járatók.

Pallagi Ferenc (Bors) szerint globális lesz hamarosan a teljes médiapiac, a lokális cégek így csak a sokadik ligában játszanak majd. Alapvető kérdés szerinte, hogy lesz-e nemzeti média húsz-harminc év múlva. „Ez válságágazat, hosszabb válságra kell felkészülni, de még így is vannak olyan termékek, amelyeknek van hely a következő öt évben. Nem aggódom attól, hogy egyszerre csak összeomlik a lappiac” – magyarázta. „A print már régen elveszítette a print, ezzel nincs mit csinálni” – fűzte hozzá.

Pallagi szerint elkerülhetetlen, hogy valaki elindítson egy semleges, országos napilapot – Vaszily szerint pedig ennek az interneten már megvan a reprezentánsa.