500 ezres háztartásról volt szó az év elején, amely földfelszíni sugárzással tévézett, ez már nagyjából 400 ezerre csökkent. Nehéz megmondani, hány családról beszélnünk pontosan – jelezte Piller András, az Antenna Hungária vezérigatgatója a médiakonferencián. Barcson tavaly ősszel indult az átállás, júliusban öt körzetben áll le az analóg sugárzás, ez nagyjából az ország fele, ősszel pedig lezárul a folyamat. „Nem várunk jelentős átrendeződést, reményeink szerint az ingyenes MindDig TV-t használják majd a rosszabb körülmények közt élő családok” – tette hozzá. A földfelszíni sugárzással tévézők sokkal kevésbé elutasítóak a reklámokkal kapcsolatban, ugyanakkor több köztük az elszegényedett, leszakadó család.

Világszerte átalakulnak a tévézési szokások, az igény szerinti tartalomfogyasztás nő, de a lineáris az alapvető még mindig. Piller szerint a makrogazdasági környezet nem kedvez az előremutató kezdeményezéseknek, és olyan piacon kell helytállni, ahol nem szeret fizetni a fogyasztó a letöltésekért, ellenben mindent szinkronnal akar nézni.

Olyan piacon, ahol erős, Netflix-szerű szereplők is jelen vanna, nem is kell 100-150 csatorna, elég 20-30 is, vélte.