Vidus Gabriella (R-Time) arról beszélt a Média Hungaryn, hogy - szemben a Jóban Rosszbannal - miért nincs termékelhelyezés a Barátok köztben, amely egy kedvelt, erősen nézett napi sorozat, így bizonyára szívesen látná benne samponját, autóját, sörét a termék gyártója. „Szeretnénk ilyet, de nem mindenáron. Üzleti titok, miért nincs még ilyen, de vannak érdeklődők, tárgyalások” - mondta. Hozzátette, hogy az elején tartanak, a kreatív rész (az, hogyan kerülne be a sztoriba egy termék) még odébb van. Kalamár Tamás, a sorozat producere kérdésünkre megerősítette, hogy lehet ilyen bevétele a szériának, de ha összejön, akkor sem lesz tolakodó.
A másik oldalról kiderült, hogy a Jóban Rosszban (amely alkalmaz product placementet jó ideje), több tízmilliós összeg átutalására számíthat a közeljövőben: hosszabb távon kerülne be egy márka, amely beilleszthető dramaturgiailag.
A termékelhelyezéssel kapcsolatban Kiss Pétert, a TV2 programigazgatóját is kérdezték a Média Hungaryn: szerinte a viasatos A cég hangjánál kilógott a lóláb, amikor túl sokat mutattak például egy pizzásdobozt, de a TV2-re készült, szintén szponzorfinanszírozott Nagytakarítást product placementre kifejezetten alkalmas formátumnak tartja, ugyanis nem gyanakszik reklámra a néző, ha egy takarítós műsorban mosószermárka tűnik fel. „A termékelhelyezés viszonylag új dolog itthon: egy új rendszer bevezetése hosszadalmas, fájdalmas, reméljük, hogy kialakul egy automatizmus és mindenki felfogja, mi az érdeke” – mondta.
A szintén TV2-s Megyeri András szerint a kifejezetten szponzorigények miatt megvalósult műsorok nem annyira izgalmasak, ezért rejtegetik is ezeket (nem este nyolckor vannak, főműsoridőben), ugyanakkor úgy látja, vannak olyan műsorok, amelyek kifejezetten szponzorért kiáltanak, ilyen szerinte a Megasztár. A TV2 történetében soha nem volt akkora szponzorbevétel egy műsor esetében, mint most, a Megasztárnál – jelezte.
A Marketing & Média szerint az öt legbefolyásosabb ember a magyar médiaiparban, 2012-ben:
1. Dirk Gerkens, RTL Klub, vezérigazgató
2. Simon Zsolt, TV2, vezérigazgató
3. Bayer József, Axel Springer, ügyvezető igazgató
4. Somlói Zsolt, Mindshare, ügyvezető igazgató
5. Vidus Gabriella, R-Time ügyvezető, RTL kereskedelmi igazgató
Tolongás az Arany Pengén
A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek (MAKSZ) által idén 13. alkalommal megrendezett Arany Penge Kreatív Fesztiválra rekordmennyiségű, 289 nevezés érkezett be. A legtöbb pályaművet, 27-et az Ogilvy adta be, a Kirowski Isobar 23 munkával, az ACG 18-cal, a Laboratory Ideas 17-tel, a DDB 16 nevezéssel jelentkezett. Rajtuk kívül még négy olyan ügynökség volt, amely legalább tíz-tíz munkával pályázott.
A kategóriák közül a filmes volt a legnépszerűbb, ide 51 nevezés érkezett. A második legtöbb pályamű a digitális kategóriába érkezett, összesen 35 anyag, az outdoor és a rendezvényes megoldások szekcióba 27-27 nevezés, míg a nyomtatott megoldásokba 26 mű érkezett be.
A zsűrizés idén is kétfordulós lesz, első körben egy szakmai előzsűri online értékeli a versenyben lévő pályamunkákat, majd egy második körben a főzsűri választja ki a győztes alkotásokat. A díjátadó gálát május 25-én este rendezik meg.
(Forrás: kreatív.hu)
Az internet néha feldob rettentő kellemetlen képeket, videókat, csak örülhetünk, hogy gyerekkorunk idétlenkedései idején nem volt mindenkinek videós mobilja. Rába Timi ezen a meghökkentően egyszerű, mondhatni primitív ötletre épülő reklámban épp a Négercsókot és a Neg-Rollit népszerűsíti, valamikor húsz évvel ezelőtt (előbbit már nem píszi, ezért Afroamerikai csóknak kellene hívni).
Az még érthető, hogy nem volt sok pénz a reklámra, és talán sietett is a stáb, mert jelenetre elég lehetett öt perc – de hogy épkézláb ötlet sem akadt? Vagy a Vasút dobta össze, hogy népszerűsítse az emberarcú MÁV-ot, hogy rokonszenvessé tegye a kalauzokat?
A reklám itt megtekinthető.