5,5%-os növekedést értek el a rádiók a reklámpiacon, hangzott el az Evolution-konferencián. A szereplők 4-5 százalékos növekedésre számítanak 2015-ben, annak ellenére, hogy a szakmai szervezet szerint a 170-180 magyar rádióadó még mindig viszonylag sok – Csehországban például csak 70-80 adó van, és osztozik a bevételeken. Magyarországon öt évvel ezelőtt még 240 rádióadó volt.
Print sajtó: a regionális kiadók igen sok olvasót megtartottak, és 6 millió magyar ember még mindig olvas médiát – hangzott el. Egyre jellemzőbb, hogy a kiadók direkt kapcsolatot építenek ki a hirdetőkkel, kikerülve az ügynökségeket. A szakma szerint idén a nagy átrendeződések, felvásárlások után erősebb lesz a verseny, és tudatosabb a kiadói magatartás. A teljes terjesztési rendszer felborulása miatt viszont erős a bizonytalanság.
Novák Péter (IAB) szerint a digitalizálódás áthat mindent, szerinte pár éve eljött az a pont, amikor tényleg minden médiapiaci szereplő felismerte ennek fontosságát. Növekedést vár jövőre is, hacsak nem történik valami rendkívüli. Az e-kereskedelem és a telekommunikációs piac egyre erősebb, egyre több érdekességet kínál vállalatoknak és fogyasztóknak is - jelezte.
A médiakonferenciáról ma még írunk.