Január 21-én reggel 9-kor ismét jelentkezik a TV2 Mokka című műsorának állandó hétfői rovata, a Reklámtorta - a szakma krémjével.
A vendégek ezúttal Lázár Csaba, a Fuso Ecosystem Nyrt. elnöke és Rab Sándor, a Sony magyarországi kereskedelmi vezetője lesznek, akikkel a tévézési szokások megváltozásáról és az ezzel együtt járó újfajta, interaktív hirdetési lehetőségekről beszélget a műsorvezető, Tatár Csilla.
Egy kis szakmázás
Baumgartner nagy ugrásáról minden portál és sajtótermék írt, köztük a Sárszentiszapi Harsona, a Legóemberek Magazinja és az Antarktiszi Képes Újság is, így a sztorival nem fárasztjuk az olvasót. Eleve az ugrás egy gigantikus és költséges reklámfogás volt, de a "Red Bull Stratos" című kisfilm – a Riedel Communications és a FlightLine Films gondozásában – azért megér másfél percet, hiszen reklám ide vagy oda, mégiscsak nagyszerű tettről van szó.
A londoni olimpiára készült a Procter & Gamble "Best Job" című szpotja, szintén van benne pénz jócskán. A Wieden + Kennedy ügynökség munkája, és bizonyára sok anyának okozott megható perceket, ugyanis az derül ki belőle, hogy megéri szívni egy-két évtizedet, gürcölni, hajtani, hajnalban kelni, melózni késő éjjelig – mert ha minden klappol, kapunk egy ingyenjegyet egy olimpiai versenyre. Na jó, ne legyünk ennyire cinikusak, a szpot szép, ügyesen vágott, tartalmas és tényleg értékes az üzenete.
Számos ócska és szórakozató tévéreklám született idén is, ezek jó részével persze nem találkozhatott a hazai néző, mert vagy kivonult a szpotok elől a konyhába megmikrózni a tarhonyás húst, vagy eleve nem is ment a magyar tévékben. Utóbbi csoportba tartozik az ausztrál Carlton Draught, szórakoztató másfél percet sikerült összehoznia a melbourne-i Clemenger BBDO-nak, felhasználva számos film (Grease, ET) pár emlékezetes jelenetét.
Az alapötlet az, hogy vidám, munkájukkal épp végző bankrablók betérnek egy bárba, hogy egy finom sörrel ünnepeljenek, amikor észreveszik, hogy a lokál tele van zsaruval (akik pedig azt látják, hogy előbbiek táskája tele van pénzzel). Jópofa a megvalósítás, poénos a történet, de persze a sörreklámok alapvetően szórakoztatóbbak, mint a mosószert népszerűsítő kisfilmek – előbbinél a haver, a csajozás, a buli, a foci rendre felbukkan, mint szimbólum.
Mondjuk valahol az üzenet az, hogy mekkora király buli bankrablónak lenni, zsarunak menni meg szívás, de most ne ezt nézzük, hanem az ötletet, a megvalósítást.
Reklám a Mokkában
December 3-án reggel 9-kor ismét jelentkezik a TV2 Mokka című műsorának állandó hétfői rovata, a Reklámtorta – a szakma krémjével.
A vendégek ezúttal Szirmák Botond, a Provident Pénzügyi Zrt. vezérigazgatója és Virág Éva, az Aon Hewitt üzletfejlesztési vezetője lesznek. Kiderül, milyen szerepet tölthet be a vállalati kommunikációban a Legjobb Munkahely felmérés, hogy az miként használható imázs kommunikáció céljára, valamint hogy miért fontos egy cég számára az employer branding.
2013. január 1-től az Atmedia végzi a Viasat3 és a Viasat6 reklámszpot-értékesítését. A Viasat csatornák non-spot értékesítési feladataira a jelen együttműködés nem terjed ki, azt továbbra is a Viasat látja el.
A kereskedőház októberben jelentette be, hogy a Nickelodeon értékesítését is ők végzik, februárban a Viacommal kötöttek megállapodást a szponzorációs felületek értékesítéséről - írta a Kreatív.
Összesen 500 millió dollárra is rúghat a Sandy hurrikán által az USA keleti partján hagyott számla – írja az Advertising Age amerikai szaklap nyomán a Kreatív. A vállalatok és a reklámügynökségek ugyanis New York, New Jersey és Connecticut államokban a hurrikán idejére szintén beszüntették a munkát, a fogyasztás pedig leállt, noha a médiatermékek továbbra is megjelentek. Ebben a három államban lakik az USA lakosságának 10,2 százaléka, ugyanakkor a kommunikációs ipar dolgozóinak 22,8 százaléka dolgozik ezekben az államokban.
A hirdetők egy jelentős része szintén nem számíthatott forgalomra. Egyes áruházláncok áruházaik 10-20 százalékát voltak kénytelenek bezárni, miközben a Starbucks ezer kávézót zárt be az említett államokon kívül Virginiában és Maine-ben.
Az AXN marketingkampányai a döntőben
Két integrált marketing kampánnyal is bejutott a CTAM Europe’s Creative Awards Program döntőjébe az AXN tévécsatorna, az Sony Pictures Television (SPT) Networks Central Europe tagja. A rangos szakmai díj célja, hogy ösztönözze a valóban kreatív marketing aktivitást a kábeltelevíziózás üzletágban. A döntős kampányok hazánkban is megvalósultak a magyar közönség igényeihez igazítva.
A díjakat szeptember 20-án Bécsben, a CAP Díjátadó Gálán vehetik át a győztesek - közölte az AXN.
Geszti újra a reklámiparban
A Carnation többségi tulajdonvállalással Okego néven atl-btl feladatokra specializálódott kreatívügynökséget alapított, melynek alapító-kreatívigazgatója Geszti Péter – tudta meg a Kreatív Online.
Geszti 2010-ben adta el az Akció reklámcégben lévő tulajdonrészét, az új munkatársak Akció360 névvel azóta egy teljesen új ügynökséget építenek. Ugyanakkor Geszti valójában már 2006-ban kivonta magát az Akció napi teendőiből és olyan projekteknek szentelte az energiáit, mint az ARC, vagy a később elindított Nemzeti Vágta.