Robin Willams hatvanhárom éves korában halt meg, idén augusztusban: a Holt költők társasága, a Jó reggelt, Vietnam! és a Mrs. Doubtfire sztárja öngyilkosságot követett el.
Mindenki filmjeire, esetleg sorozataira emlékszik szívesen, de ő is válllat reklámot: az alábbi kisfilmben egy ismert édességipari márka promóciójához asszitál. A vicces kisfilm retroreklám-sorozatunk újabb darabja, üzenete pedig nagyjából annyi, hogy nem vagy önmagad, ha nem eszel egy harapást a népszerűsítendő termékből.
Retroreklám-sorozatunk újabb szép darabja. Az alábbi képpel reklámozta termékét a Van Camp’s valamikor a nyolcvanas években. A márka jelenleg a ConAgra Foods, Inc. tulajdonában van, a babkonzervek piacán az USA-ban egy időben második volt a Bush's Baked Beans riválisaként.
Marketing-tanácsadói azonban nem voltak épp topon, amikor ezt a képet javasolták, hiszen erősen kétséges, hogy sok fogyasztót tudna meggyőzni ez a dermesztő vigyorú kisfiú, aki inkább az Ómen című film animációs verziójában szerepelhetne, hiszen láthatóan megszállta az ördög.
Retroreklám-sorozatunk előző darabja: Látott már ilyen hamburgert?
De hová tűnt a marha?
Retroreklám-sorozatunk mai darabja épp 30 éves, 1984-ben került képernyőre, a Wendy's jött rá, hogy nem kell feltétlenül bikinis, nedves nő - kedves, öreg nénikékkel is lehet szórakoztató kisfilmet készíteni.
Egyben példa az összehasonlító reklámra: az olyan reklám, amely közvetve vagy közvetlenül felismerhetővé tesz más, a reklámozóéval azonos vagy ahhoz hasonló tevékenységet folytató vállalkozást vagy annak áruját. Ez itthon tilos, de az alábbi reklámban büszkén hasonlítja magát a cég produktuma a rivális Big Machez vagy Whopperhez.
Magdi anyus is volt Baywatch-lány
Épp ma 25 éve, hogy elindult a Baywatch, minden idők egyik legnézettebb sorozata – 1,1 milliárd ember követte egyszerre. Némi késéssel, de Fodor Zsóka is életmentő lehetett 2013-ban, igaz, nem Santa Monica tengerpartján, csak az Omszki-tónál.
A reklámfilmben észreveszi, hogy valaki nagy bajban van, vélhetően kiszáradás vagy szomjhalál jeleit mutatja. Magdi anyus odaszalad nagy fürgén egy üdítővel, és már-már odaadná a fekvő embernek, amikor rájön, hogy jobb, ha maga issza meg, így önzőn megtartja magának a hűsítőt. Nem feltétlenül jó márkaüzenet ez, jobb lett volna, ha a brand a szolidaritásra, barátságra, segítőkészségre épít, de sokan látták, több lap írt róla, és ez is valami.
Még egy szellemes reklám mára a nagyvilágból: itt egy háztartási felszerelést forgalmazó céget népszerűsítenek, meglehetősen sajátos módon.
40 másodperc durva thriller
A Daily Mail egy nagyon durva autógumi-reklámot talált, persze Japánból. Csak hanggal és erős idegzetőeknek. Mi szóltunk!
A Magyar Reklámszövetség a PwC Magyarországot bízta meg azzal, hogy vizsgálja meg a kommunikációs iparág gazdasági teljesítményre gyakorolt hatását. A kutatás eredményeként leszögezhető, hogy a reklám és a reklámipar a gazdaságot átszövő hajtóerő - közölte a szövetség.
A magyar reklámipar mérete 174 milliárd forint volt 2012-ben a Magyar Reklámszövetség becslése szerint. Ez a reklámra elköltött összeg számos áttételen keresztül 820 milliárd forintot generált a magyar gazdaság számára. Bővebben holnap foglalkozunk a témával.
Noha több mint száz év telt el a Titanic katasztrófája óta, úgy tűnik, hogy még mindig korai viccelődni vele – írta az AdWeek.
1912 áprilisában süllyedt el a hajó, de a Red Bull reklámszpotja nem nyerte el mindenki tetszését, láthatóan sérti az elhunytak rokonait, leszármazottjait: Nagy-Britanniában például 79 panasz érkezett, miután televízióban sugározták. A szárnyakat adó termék kisfilmje itt megtekinthető.