Számos ócska és szórakozató tévéreklám született idén is, ezek jó részével persze nem találkozhatott a hazai néző, mert vagy kivonult a szpotok elől a konyhába megmikrózni a tarhonyás húst, vagy eleve nem is ment a magyar tévékben. Utóbbi csoportba tartozik az ausztrál Carlton Draught, szórakoztató másfél percet sikerült összehoznia a melbourne-i Clemenger BBDO-nak, felhasználva számos film (Grease, ET) pár emlékezetes jelenetét.
Az alapötlet az, hogy vidám, munkájukkal épp végző bankrablók betérnek egy bárba, hogy egy finom sörrel ünnepeljenek, amikor észreveszik, hogy a lokál tele van zsaruval (akik pedig azt látják, hogy előbbiek táskája tele van pénzzel). Jópofa a megvalósítás, poénos a történet, de persze a sörreklámok alapvetően szórakoztatóbbak, mint a mosószert népszerűsítő kisfilmek – előbbinél a haver, a csajozás, a buli, a foci rendre felbukkan, mint szimbólum.
Mondjuk valahol az üzenet az, hogy mekkora király buli bankrablónak lenni, zsarunak menni meg szívás, de most ne ezt nézzük, hanem az ötletet, a megvalósítást.