A Médiapiac 2013 konferencián a „Víziók – médiacégek jövőképe” című blokkban többen beszéltek a tervekről. „Ne legyünk pesszimistábbak, mint amit az adatok indokolnak, hiszen a korábbi előrejelzéseket visszanézve kiderült, hogy nem is látunk sokat előre. Mi az igényes, saját gyártású műsorokban hiszünk: ha nem is néz mindenki minket, legalább legyünk megkülönböztethetőek” – közölte a Médiapiac 2013 konferencián Farsang Péter a Viasat vezérigazgatója. Három főműsoridős produkcióval indulnak a héten: sikernek tartják, hogy 800 ezres nézettséget ért el videomegosztó oldalakon az Észbontók három promója. Mihók Attila (Ringier) szóba hozta, hogy bizonyos sorozatokat különösen magas áron készítenek (ki nem mondva utalt itt valószínűleg az MTVA számára készülő produkciókra), de hozzátette, hogy mivel Farsang korábban a pénzügyi területet vezette a Viasatnál, és nagyon reálisan látta az árakat, így a több műsorra kiterjedő Viasat-Ringier együttműködés is normális, a valóságtól nem elrugaszkodott összegeket tartalmaz.
„A megfelelő fókusszal, időzítéssel ez a piac bővíthető. Mi egy közép-kelet-európai vállalat vagyunk, erre építünk, a Megamax például már négy országban nézhető. A Spektrum és a Sport1 HD-ben megy, és jövő év elején még egy csatornánk áll át HD-re. Tavaly negyedmilliárd forintot ruháztunk be a Sport TV új stúdiójára, és mellette más fejlesztések is vannak, lesznek” – magyarázta Málnay B. Levente a Chellótól.
Vaszily Miklós (Origo) szerint a válságra nem lehet megoldás a végletekig való zsugorodás. „A partnerségekre való fókuszálás fontosságáról, kockázatok megosztásáról, érdekes, új területek felfedezéséről, új szolgáltatások bevezetéséről szól nálunk ez az év” – jelezte. Az Origo megpróbál a hirdetési bevételek mellett más utakat keresni, tette hozzá, bejelentések az év későbbi részében várhatóak.