Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A PR-teremben Pálfalvi Márta (Heineken) beszél arról, hogyan változik a sajtómunka az ezer felé darabolt médiában. Ma már nem a neves lapok és weboldalak uralják az információáradatot, hanem a Google és a Facebook- hangzott el az előadásban.

"Fontos szerepet kapnak a véleményvezérek, mint például  Food Babe, aki 2014-ben 54 millió letöltést ért el. Magyarországon ilyen Antal Vali, 81 ezer Facebook követővel." Nem mindegy, hogy ők mit posztolnak, mit osztanak meg másokkal, hisz a közösségi oldalon az információ gyorsan elterjed, az emberek gyorsan találkoznak vele - velük kiemelten kell foglalkozni.

Ma már semmilyen üzenet nem működik kép nélkül, a fogyasztó a képeknél áll meg, ha például a telefonján híreket olvas. "Ez az úgynevezett hüvelykujj-megállító erő, mindenhez kell képi üzenet, hogy eljusson a hír a fogyasztóhoz. Egyre jobban felértékelődik a médiában a képek szerepe.

A nap során többször jelentkezünk a siófoki médiakonferenciáról.


Tovább

Kápolnai András (Antenna Hungária) volt soron a Media Hungary konferencián. „Lengyelországban 24 tévé fogható ingyenesen, itthon 9, a cseheknél 19. Van még növekedési lehetőség” – jelezte. A reklámtorta nagysága is befolyásolja ezt az adatot, a tévétörténeti fejlődés mellett. A fiatalok inkább az OTT-t nézik, az idősek az ingyenes és fizetps tévéket. Az USA-ban még mindig a Youtube dominál, ha az előtte töltött időt nézzük, ez közel 50%, a Netflixé 22%.

A fiataloknál 80-20% az ingyenes-fizetős tartalmak fogyasztása, az időseknél épp fordítva. „Ingyenes tartalmat kell adni kenik, hogy elérjük, hogy velünk legyenek” – mondta. A fiatalok online zenét vinnének magukkal lakatlan szigetre (egy kutatás szerint), az idősek inkább a rádiót választanák. OTT és „Free to air”, ez lehet az előadó szerint a módszer, hogy fiatalokat is elérjenek.

A MinDig TV 9 csatornát ad jelenleg ingyen, de idén jön az M5, vele már 10 lesz – ez közelít a szlovák számhoz, ott 12 csatorna nézhető ingyen.

A nap során többször jelentkezünk a siófoki médiakonferenciáról.


Tovább

Dirk Gerkens volt soron a Media Hungary konferencián, őt sokan meg akarták hallgatni, olyanok is bejöttek a nagyterembe, akik addig kinn kávézgattak. Előadását a német nézettségi szokásokkal kezdte,2007 és 2015 közt növekedett a tévé előtt töltött idő. Itthon 309 percet ül a tévé előtt naponta egy átlagos magyar, 3,5 millió háztartásban van tévékészülék és valamilyen előfizetés. Úgy látja, hogy továbbra is olcsó tévében hirdetni itthon, más országokhoz képest, ugyanakkor hatékony is.

Gerkens szerencsés időpontban jött a konferenciára, mert büszkén megmutathatta, hogy múlt héten teljes lakosságban, egész napot vizsgálva a TV2 nyert valamivel az RTL Klub előtt – ilyen régen történt már, 18-49-ben pedig inkább nem mutatta a helyzetet. Kiemelte, hogy a Mokka évek óta remekel a reggeli sávban.

A kábeltévék nagyon fontosak a TV2 stratégiájában: „szeretnénk erősebb pozícióban lenni, erős portfóliót akar a TV2-csoport” – mondta. Persze dicsérte a partnereket, az IKO-t és az Atmediát. A TV2-es kollégákat rugalmas és fantasztikus emberként definiálta, a sztárokat is felsorolta, és megerősítette, hogy piacvezetők lesznek. 

A nap során többször jelentkezünk a siófoki médiakonferenciáról.


Tovább

Elkezdődött a 21. Media Hungary Siófokon, 1900 regisztrálttal, ami rekord a rendezvény történetében. 1996-ban volt az első, még egészen más médiakörnyezetben.

A nyitóelőadás ezúttal is Karas Monikáé volt (NMHH), ő a hivatal felelősségéről, a partner médiacégek jogkövető magatartásáról beszélt, és kiemelte, mennyire fontos a fiatalkorúak védelme: példaképp a valaóságshow-kat néző kamaszokat hozta fel, akikre jobban kell figyelni. „A szólásszabadság azonban nem egyenlő az ízléstelenséggel” – közölte. Karas szerint mozgásban is egyensúlyra kell törekedni, és a mecenatúra sikereit is szóba hozta.

Varga Zoltán (Central) az előrejelzések pontatlanságáról, piaci trendekről beszélt főképp, volt szó például öblítő szerek piacáról, országok által kiadott kötvényekről, a büdzsé hatékony elköltéséről, válsághelyzetekről, de a Central Média ügyeiről nem.

A nap során többször jelentkezünk a siófoki médiakonferenciáról.


Tovább


Magyarországi kalandozásai során a neves tévés túlélő számos kalandot élt át: mindjárt az első részben idegen nyelveket nem beszélő, sietős emberek között kellett eljutnia a Liszt Ferenc repülőtérről a Nyugati pályaudvarhoz, ott a délutáni csúcsforgalomban kellett felpasszírozódnia a tömött hatos villamosra. „Ez még ment, de amikor a kilences buszra próbáltam felzsúfolódni, akkor sűrűn mormogtam az imákat, és lepörgött előttem életem filmje” – nyilatkozta a nemzetközi sajtónak.

A magyar fővárosban forgatott epizód második részében a túlélőműsorairól híres Grylls előbb egy pesti, iskolai menzára látogat, ahol elretten, majd ennél is keservesebb, cudarabb gasztroélményben van része, mert kipróbálja, mit adnak ebédre egy hazai állami kórházban. „Én már jó néhány extrém dolgot ettem életemben: élő tarantulákat, nyers kecskeherét, elefánttrágyát... És ha az életed múlik rajta, te sem úszod meg: félre kell tenned az előítéleteidet, hogy megtölthesd a gyomrodat, és visszanyerd az erődet!” – mondta, de titokban bevallotta, hogy a hideg grízes tészta, a nyálkás tökfőzelék, a sápadt levesféle lötty, amiben mindössze egy szétfőtt répa úszkált, rajta is kifogott.

A poszt eredetileg április 1-jén, bolondok napján jelent volna meg.


Tovább

Az első egy-két rész még akár unalmasnak is tűnhet annak, aki olvasta a sorozat alapjául szolgáló könyveket, utána azonban igencsak elválik az eredeti mű és az adaptáció cselekménye – amin nincs is mit csodálkozni, hiszen egy könyvtrilógiát kellett egy tízrészes sorozatba sűríteni.

A finálé rendesen odaveri a nézőt:  a Wayward Pines az a fajta sorozat, amelyet utólag teljesen másként látunk, mint miközben néztük. Hogy az önmagában is kerek első évadhoz a már berendelt második mit tud még hozzátenni, az még kérdéses - írtuk az első évadról. Mindjárt itt a második, plakát már van hozzá:


Tovább


Barátok közt színészei akkor is jól érzik magukat, ha nem forog a kamera, ezt bizonyították a minap a sorozat kulisszafotói. A képek után jó pár nappal Dia kitett még egyet a Facebookra, itt is látszik, hogy jó hangulatban zajlanak a forgatások.


Tovább


Ha kimegy az ember Pesten az utcára, a sápadt zöld, esőtől nedves fakoronák mögött szürke házfalakat, fölöttük szürke eget lát, a körúton közönyös, nyúzott arcú embereket, sötét gondolatokkal. Horváth Éva úgy döntött, hoz némi színt ma azok életébe, akikkel összefut.


Tovább

Júniusban egészen szokatlan módon az NBC az Aquarius második évadjának dupla nyitányát reklám, hosszabb megszakítás nélkül adja le – egy egyperces blokk lesz csak helyi híreknek, előzetesnek. A sorozatban David Duchovny egy Los Angeles-i zsaru, aki Charles Manson után nyomoz.


Tovább


Közeleg a Vertigo-képregény alapjén készült sorozat premierje. Előbbit Garth Ennisand írta, Steve Dillon rajzolta, a borítókért Glenn Fabry felelt, aki nem Sándor rokona. 75 kiadvány jelent meg (66 rendes, havi, plusz a különszámok), népszerű is volt 2000-ig, utána megszüntették. A sorozatról többet itt lehet megtudni.


Tovább

Írjon!

Témája, kérdése, aggálya van? Látott valami furcsát a tévében? Írja meg nekünk: tvrovat@origo.hu

Feedek