Kápolnai András (Antenna Hungária) volt soron a Media Hungary konferencián. „Lengyelországban 24 tévé fogható ingyenesen, itthon 9, a cseheknél 19. Van még növekedési lehetőség” – jelezte. A reklámtorta nagysága is befolyásolja ezt az adatot, a tévétörténeti fejlődés mellett. A fiatalok inkább az OTT-t nézik, az idősek az ingyenes és fizetps tévéket. Az USA-ban még mindig a Youtube dominál, ha az előtte töltött időt nézzük, ez közel 50%, a Netflixé 22%.
A fiataloknál 80-20% az ingyenes-fizetős tartalmak fogyasztása, az időseknél épp fordítva. „Ingyenes tartalmat kell adni kenik, hogy elérjük, hogy velünk legyenek” – mondta. A fiatalok online zenét vinnének magukkal lakatlan szigetre (egy kutatás szerint), az idősek inkább a rádiót választanák. OTT és „Free to air”, ez lehet az előadó szerint a módszer, hogy fiatalokat is elérjenek.
A MinDig TV 9 csatornát ad jelenleg ingyen, de idén jön az M5, vele már 10 lesz – ez közelít a szlovák számhoz, ott 12 csatorna nézhető ingyen.
A nap során többször jelentkezünk a siófoki médiakonferenciáról.