Tíz évig nem fog nőni jelentősen a hazai reklámipar bevétele, amely erősen függ a GDP alakulásától: amennyiben 1-2 százalékkal nő a GDP, akkor meglódul a reklámipar is – vélte a Médiapiac 2013 konferencián Szabó György a Sanomától. A válság előtt a reklámipar 0,9 százalékát adta a teljes gazdaságnak, tavaly csak 0,5 százalékon állt, egy csökkenő gazdaságban is. Magyarország kifejezetten rosszul építette fel saját gazdaságát 2005 és 2012 közt, vélte. Szlovákia 42 százalékkal növelte GDP-jét, Magyarország ezalatt 3,5-tel (ami nagyban kivetítve kifejezette nyomasztóan nézett ki).

A válságadók a magyar médiapiac dupláját, a hirdetési piac háromszorosát viszik el. Csehországban 30-40 százalékkal nagyobb pénzből gazdálkodnak a médiapiaci szereplők – közölte Szabó. A lemaradásunk stabilizálódhat, és már most gyengébbek vagyunk GDP-ben 40 százalékkal, mint a csehek... holott a rendszerváltáskor nagyobb volt a hazai GDP, mint a cseh, tette hozzá.