A Media Hungary konferencián a konstruált realityről beszélt Kolosi Péter az RTL Klub programigazgatója. A műfaj a Gyanú árnyékában című formátummal indult itthon még 2012-ben (ez ágyazott meg az Éjjel-nappal Budapestnek is). A Németországban délután menő formátum itthon jól rajtolt tavasszal, kicsit esett, majd ősszel megint izmosan tért vissza az esti hetes sávba. Kolosi szerint azért nézik ezeket, mert társadalmilag releváns, olyan helyzeteket mutatnak, amelyek bárkivel megeshetnek. (Számítása szerint az egy éve itthon még nem létezett műfaj manapság több csatornán összesen napi hat órát van képernyőn.) Nem helyezik előtérbe a szórakoztatást, mint mondta, mert ettől még indult két riportműsor is az RTL II-n.
Az Éjjel-nappal Budapest alapsztoriját nagyban a Berlin – Tag un Nacht adja, de Kolosi szerint a következő hónapokban lesznek olyan szálak, amelyeket magyarok találtak ki. Bevallotta, hogy az elején a gyenge nézettség miatt volt pár nap, amikor megállapították, hogy „ez nehezebb lesz, mint gondolták.” Mára az Éjjel-nappal szerinte méltó párja a Barátok köztnek, de előbbi több fiatal néző követi. A programigazgató úgy látja, hogy az, ahogyan a drogproblémát és a nők elleni erőszakot kezelte a sorozat, társadalomnevelő funkcióval bír, és jobb így bemutatni egy elítélendő helyzetet, mintha szakértők beszélgetnének róla, kép nélkül.
Arra is láthatott pár példát a konferencia nagytermének közönsége, hogy mennyivel szoftosabb a hazai verzió: a németben a leszbikus vonal erősebb, például hosszan mutatnak kádban pucéran csókolózó nőket. Kolosi szerint itthon eztán csak azt mutatják majd, hogy a szereplők fogják a poharat, de nem kortyolnak, míg a németben isznak is szeszt: az óvatosság főképp az NMHH szigorának köszönhető.