Szórakoztató, hogy amikor az egyik tévé kiad egy nézettségről szóló közleményt, akkor a másik a legtöbb esetben ugrik, és szintén kiad egyet pár órán belül. Ez történt ma is, előbb jöbb a TV2 egy írással, majd az RTL tromfolt.
Itt a TV2-es anyag:
Az elmúlt héten a TV2 két napot megnyert nézettségben, vasárnap pedig piacvezető volt a 18-59 éves célcsoportban.
Magas nézettséggel kezdte az évet a TV2. Az elmúlt héten, január 6-án hétfőn és január 10-én pénteken a teljes napot tekintve a TV2-t nézték a legtöbben a 18-59 éves célcsoportban (hétfő: TV2 15,4%-RTL Klub 15%, péntek: TV2 15% – RTL Klub 14,4%). Vasárnap főműsoridőben, a Való Világ 6 indulásának napján a TV2 piacvezető volt a 18-59 éves célcsoportban (TV2: 14,5% SHR – RTL Klub: 14%).
A TV2 vezető márkája, a Tények az elmúlt héten is piacvezető pozíciót ért el 26,4%-os heti átlagos közönségaránnyal, míg az RTL piaci részesedése 19,1% volt a Tények adásideje alatt. Vasárnap a TV2 hírműsora 27%-os SHR-t produkált az RTL Klub 11,9%-os közönségarányával szemben 18-59-ben.
Jól teljesített a január 6-án indult Magánnyomozók, a nézők megszerették a detektív doku-reality műsort, amely szombaton már piacvezetővé vált saját idősávjában 14,6%-os közönségaránnyal a 18-59 éves célcsoportban.
És ez volt az RTL-es közlemény:
A január 6-10 között mért hétköznapi főműsoridős eredmények alapján (18-49 éves korosztály) magabiztosan nyerte a nézettségi versenyt az RTL Klub. (RTL Klub: 24,4%, TV2: 14,7%)
Ha a 2013-as év végéből a karácsony előtti két hét (dec.9-20.) hétköznapjainak főműsoridős átlagát, és a január 6-10 közötti időszakot vizsgáljuk a 18-49 évesek körében, megállapítható, hogy az RTL Klub nézettségi eredményei változatlanok, míg a TV2-nek az új év 0,4 százalékpontos csökkenést hozott, ami esetükben 2,5 százalékos nézettségcsökkenést jelent.
A TV2 Magánnyomozók (hétköznap este 18-49-en 14,8%) című új műsora, valamint a 2014-ben bevezetett új műsorrend ellenére 2014 tehát nézettségcsökkenéssel kezdődött a TV2-nek. Az Édes élet a korábbi helyén 22,5%-os közönségaránnyal ment, míg most, a január 6-10-ig tartó időszakban átlagosan csak 16,2%-ot hozott (átlagos nézőszámban ez 372 ezer 18-49 évest jelentett karácsony előtt, míg most ez a szám csak 309 ezer). Az Édes élet nézőszám vesztésével szemben a Fókusz közönségaránya 18,4%-ról 24,4%-ra emelkedett, és az RTL Klub sikeres napi sorozata az Éjjel-Nappal Budapest közönségaránya is nőtt, 26,9%-ról 28,8%-ra a 18-49 korosztályban.