A közösségi médiával nem lehet versenyezni gyorsaságban – hangzott el az Internet Hungary konferencián. A Blikk online-nak voltak emberei épp a körúti robbantás helyszínén, az esemény idején, de a Facebookon, Twitteren hamarabb terjedt a hír. A főszerkesztők beszélgetésén kiderült, hogy egyre kevesebb olyan újság van, ahol 3-4 hetet valaki elpiszmoghat egyetlen anyaggal, hiába lehet az nagy sztori.

A leírtakat ellenőrizni kell: György Bence (Origo) elmondta, hogy a legtöbb újságíró alig jut terepre, kevés a riport, mert sok embernek benn kell ülnie, annyi munka és megírnivaló van. Neki volt tévésként furcsa volt ezt látni egy portálnál. A gyorsaság fontos, részben azért, mert a közösségi médiában elkezdik osztani a hírt, és ott nagyon nem mindegy, ki mikor írja meg ugyanazt az eseményt – hangzott el.

Fontosabb még mindig a hitelesség, a pontosság: ez arra volt válasz, hogy a beszélgetést vezető Baló György azzal nyitott, hogy az amerikaiak csupán harmada hisz a médiának. Baló rákérdezett arra is, hogy médiaválság van-e Magyarországon, erre egy válasz volt, hogy a hirdetési piac modelljét erősen érinti, hogy a Facebook, a Google sok reklámpénzt elvisz a magyar felületekről. Aki nem kap állami hirdetést, nehezen marad talpon – volt ilyen vélekedés.

Borókai Gábor (Heti válasz) szerint a tények szabadon elérhetőek, de nagy erőforrásokat kell mozgatni értük. „Kérdés, hogy egy nagy riportért vagy kis helyeskedésért jönnek-e többen. És nem ott költik a nagy pénzt, ahol a tartalom van. Olyan médiánk van, amilyen megérdemlünk: nagy a magyar média beágyazottsága” – közölte.