A Médiapiac Konferenciáról jelentjük

2011-hez képest nőtt 2014 végére a hazai médiumok száma, tavaly, a 4. negyedévben már 11 470 médiamárka volt itthon. A médiumok bő fele országos, szűk fele helyi - derült ki Incze Kinga előadásából. A helyi rádiók száma jelentősen csökkent három év alatt (9%), de a lokális tévékből is kevesebb van. A többi médiatípusban újabb szereplők jelentek meg. Ha csak 5 százalék lesz a reklámadó, már az is eladási hullámot indíthat el a közepes és kis médiumok esetében, ahol az 5 százalékos profitkulcs jónak mondható.

Vörös Csilla (Nielsen) előadásából kiderült, hogy a zenés tehetségkutató az a műfaj, amit egyaránt nagy számban megnéznek az interneten és a tévében. Akik a neten fogyasztanak tévés tartalmakat, logikusan kevesebbet néznek hagyományos tévét. 2014-ben már a magyarok 19%-a nézett filmet, sorozatot a neten, a lineáris tévézés aránya viszont stabil. A reklámok megjelenésszáma folyamatosan nő, de a mért csatornák száma is az elmúlt pár évben, ráadásul focivébé is volt 2014-ben: 5 millió 300 ezer reklám ment le a tévében tavaly.