A december 15-én induló M3 csatorna a magyar kulturális örökséget közvetíti – magyarázta Medveczky Balázs, a Magyar Televízió Zrt. vezérigazgatója a Media Platform konferencián. A közmédia olyan mennyiségű felvétellel bír, hogy ha valaki napi 24 órában tévézne, akkor 20 év alatt sem tudná végignézni – tette hozzá.
A konferencián leadott bejátszás szerint lesz Focisuli, Delta, Nulladik típusú találkozások, Kapcsoltam, Zenebutik, de Rodolfó, Kabos Gyula is feltűnik. A Magyar Televízió tervei szerint főleg hazai, régi műsorok közt turkálnak majd, de leadnak olyan, a korra jellemző sorozatokat is, mint a Nők a pult mögött vagy a Kórház a város szélén.
A programbeszerzésért felelő Kálomista Zsuzsa szerint „az archívum csak egy raktár, amelynek akkor lesz értéke, ha tartalma eljut a fogyasztóhoz.” Úgy látja, hogy az M1 csak nagyon ritkán, ünnepnapokon ad archív magyar műsort, az M2 gyerektévé lett, így kell platform a korábbi műsoroknak is. Az új tévé éjjel fotókat mutat majd (13 millió fénykép van az MTI birtokában), ezek alá feliratot is kap az álmatlanul hánykolódó néző.
A pornóért még mindig van, aki fizet
Nem kell temetni a lineáris tévézést, még öt-hat év távlatában sem. A nemlineáris tévéfogyasztás ma a legtöbb esetben szinkronban zajlik a tévénézéssel, tableten, mobilon – közölte Farsang Péter (Viasat) a Media Platform konferencián. Úgy látja, hogy a netes kalózkodás hazai, morális megítélése nem segíti a tévéket abban, hogy pénzt kérjenek a webre kitett tartalmaikért.
A Viacom részéről Harsányi Gábor a többképernyős modell mellett kardoskodott, kiemelve, hogy van már olyan szűkebb célcsoport, ahol a Comedy Central a 3. legnézettebb tévé itthon. Pap Gitka (RTL) jelezte, hogy az RTL-csoport látszólag jó helyzetben van, de ott is folyamatos a harc, hogy minden kábelcsatornájukat bejuttassák a szolgáltatók kínálatába. Ő a magyar gyártású tartalmat emelte ki.
A UPC részéről Németh Tünde vett részt a panelbeszélgetésen: 50-60 ezer előfizetőjük fogyaszt nem lineáris tévés tartalmat, de aggasztóan kevesen fizetnek extra szolgáltatásokért. Vannak amúgy kedvelt és nézett műsorok, amelyekért egyszerűen nem hajlandóak fizetni a fogyasztók, ellenben a gyerekprogramok és a felnőtt tartalmak (azaz a pornó) még mindig eladható, van is bevétel belőle. Különös módon Miskolcon viszonylag magas azok aránya, akik fizetnek extra tartalomért, ennyi derült ki a regionális sajátságokról.
Általános vélemény szerint nem fenntartható a korábbi modell, amely szerint a nagy tévék csak a reklámszpotokból élnek, mert a 2008-as csúcs óta a 70 milliárdos reklámpiac a felére esett vissza. Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója szerint a 16-17 százalékos nézettségével a TV2 csoport még mindig a tévés reklámpénzek harmadát viszi el (azaz tényleges súlyához képest jól keres), de hosszabb távon nagyon kell a terjesztőktől, kábelszolgáltatóktól kapott pénz, hogy működjön a cég.
Erősíti magyarországi jelenlététét a Viacom, derült ki a Media Platform konferencián. A Nick JR leginkább a Minimax riválisa lehet, szándéka szerint az óvodás gyerekeket készíti fel az iskolás évekre. A célcsoport tehát a 2-6 év közti gyerekek, a műsorok közül ismertebb külföldön a Team Unizoomi, a Bubbi Gruppik vagy a Minimentők.
A gyerektévé október 1-jén indul magyar nyelven, a Paramount Channel indulását azonban még nem lőtték be pontosan, de pár hónapon belül a hazai tévés paicin lesz ez is: a 18-49-es célcsoportban vitézkedik majd, akció-, kalandfimlekkel, romantikával, thrillerrel, logikusan a stúdió termékeiből válogatva.
Az RTL II-n lesz a Való Világ 6
Biztosan indul a Való Világ hatodik évadja - derült ki a Media Platform konferencián, Budapesten. A látogatókat egy nagyobb méretű installáció fogadta reggel 10-kor a csarnokban, amelyen 18-as karika díszelgett, egy kis ablakon pedig egyfajta peepshow-jelleggel nézhetett az arra kiváncsi üzletember tusoló nőket a korábbi szériából.
Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója az Origónak elmondta, hogy ennek ellenére nem 18-as karikával megy majd a reality, azaz nem hardcore tartalommal készülnek. A casting most indul, csak az RTL II-n lesz látható, és azt akarják elérni, hogy az RTL Moston is csak az tudja nézni, aki olyan csomagra fizet elő a szolgáltatójánál, amely tartalmazza az RTL II-t is. A cél egyértelmű, ezzel a nem olcsó műsorral próbálják rávenni a még hezitáló kábeleseket, hogy vegyék fel a csatornát a kínálatukba.
A rajt dátumát nem kommunikálják, mi egy szilveszteri beköltözést prognosztizálunk (így indult a VV2 is, anno), előbb nem valószínű, hogy el tudna indulni.
Jakupcsek Gabriella visszatér
Szeptember 23-án folytatódik az M1-en Jakupcsek Gabriella délutáni beszélgetős műsora, a Ridikül. Az első adás témáját (Esküvőlázban) Esztergályos Cecíliával, Hosszú Katinkával, Somogyi Diával és a meglepetés férfi vendéggel beszélik ki a stúdióban.
Jönnek a démonvadászok
Még 2-3 hét, és jönnek is a démonvadász fivérek, folytatódik az Odaát. A hazai nézők jelentősen le vannak maradva, de közben az USA-ban már a kilencedik évad jön októberben. Íme pár promófotó hozzá.
Még egy sorozatkasza a hétre
Miután kiderült, hogy a 19. században játszódó Copper nem folytatódik jövőre (a harmadik évadot már nem rendelte meg a BBC America), a King & Maxwell című sorozat is megkapta a búcsúlevelet a TNT részéről.
Rebecca Romijn és Jon Tenney szériája nem kap második évadot, így a titkosszolgálati ügynökből magánnyomozóvá lett főszereplők végleg leteszik a stukkert. A csatornán a Rizzoli & Isles, a Major Crimes, a Perception és a Falling Skies azonban folytatódik.
Felgyorsul az X-Faktor
A héten már nem csak szombaton, hanem vasárnap este is lesz X-Faktor az RTL Klubon, este nyolctól. A két újabb adás után véget is ér a casting első szakasza, jövő héttől a Tábor nevű etap jön, utána pedig már a Mentorház. A zenés reality, tehetségkutató a korábbi években is remek nézettséggel ment, most is jól nyitott, mindkét adása kétmillió néző fölött volt.
Farsangra öltözzön Tony Sopranónak!
Árverésre kerül szeptember végén számos holmi, amit James Gandolfini viselt a Maffiózók című HBO-sorozat forgatásain. A ruhák közt van egy Fila-melegítő, ami 1500 dollárról indul majd, egy fehér színű fürdőköpeny, The Plaza logóval, ez utóbbit az ötödik évadban viselte a színész, ezt sem adják 1500 dollár alatt.
Ha van magyar Sopranos-rajongó, aki ráadásul nagydarab ember, ellenben nincs annyi pénze, akkor ingekért indulhat (minimum 400 dollár darabja). Ha ennyi pénze sincs, akkor 100 dollárért ördögi szerencsével hozzájuthat egy zöld nyakkendőhöz, amit Tony Soprano viselt a negyedik évadban – de ha csak ebben megy a farsangi mulatságra, nem biztos, hogy maffiafőnöknek nézik.
Szép premier, ragyogó búcsú
Az USA-ban bemutatkozott a Sleepy Hollow, új sorozat a FOX-on, nagyon tetszetős számokkal. Az itthon is elindított A bura alatt viszont épp befejezte az első évadot, szintén igen korrekt nézettséggel. Alább a számok.