Nem kell temetni a lineáris tévézést, még öt-hat év távlatában sem. A nemlineáris tévéfogyasztás ma a legtöbb esetben szinkronban zajlik a tévénézéssel, tableten, mobilon – közölte Farsang Péter (Viasat) a Media Platform konferencián. Úgy látja, hogy a netes kalózkodás hazai, morális megítélése nem segíti a tévéket abban, hogy pénzt kérjenek a webre kitett tartalmaikért.
A Viacom részéről Harsányi Gábor a többképernyős modell mellett kardoskodott, kiemelve, hogy van már olyan szűkebb célcsoport, ahol a Comedy Central a 3. legnézettebb tévé itthon. Pap Gitka (RTL) jelezte, hogy az RTL-csoport látszólag jó helyzetben van, de ott is folyamatos a harc, hogy minden kábelcsatornájukat bejuttassák a szolgáltatók kínálatába. Ő a magyar gyártású tartalmat emelte ki.
A UPC részéről Németh Tünde vett részt a panelbeszélgetésen: 50-60 ezer előfizetőjük fogyaszt nem lineáris tévés tartalmat, de aggasztóan kevesen fizetnek extra szolgáltatásokért. Vannak amúgy kedvelt és nézett műsorok, amelyekért egyszerűen nem hajlandóak fizetni a fogyasztók, ellenben a gyerekprogramok és a felnőtt tartalmak (azaz a pornó) még mindig eladható, van is bevétel belőle. Különös módon Miskolcon viszonylag magas azok aránya, akik fizetnek extra tartalomért, ennyi derült ki a regionális sajátságokról.
Általános vélemény szerint nem fenntartható a korábbi modell, amely szerint a nagy tévék csak a reklámszpotokból élnek, mert a 2008-as csúcs óta a 70 milliárdos reklámpiac a felére esett vissza. Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója szerint a 16-17 százalékos nézettségével a TV2 csoport még mindig a tévés reklámpénzek harmadát viszi el (azaz tényleges súlyához képest jól keres), de hosszabb távon nagyon kell a terjesztőktől, kábelszolgáltatóktól kapott pénz, hogy működjön a cég.