2011-ben 23 millió, 2015-ben 71 millió előfizetője volt a Netflixnek. Az amerikai kontinensen nyitott, gyorsan terjed, az USA-ban a háztartások 51%-ban, Nyugat-Európában 30% körül van. Itthon a bevezetés után két héttel csak a fogyasztók 2% próbálta ki (ráadásul ingyenes volt), bár a márkanevet sokan ismerték – mondta a Médiapiac Konferencián, Egerben Sági Ferenc (NRC), egy hazai kutatás számait ismertetve.
Itthon napi 5 óra az átlagos tévézési idő, de nem aggódik a magyar néző, ha várni kell. 41% szerint fél év várakozás belefér, 46% pedig bőven vár két évet is, hogy lásson egy, USA-ban már bemutatott sorozatot (a fiatalok vélhetően nem így vannak ezzel). A Netflix gyors terjedésének hazai gátja a konzervatív, nyelvet nem beszélő magyar néző: 80% szinkronnal akarja nézni a filmeket, sorozatokat – hangzott el.
Óriási eltérések vannak az amerikai és magyar kínálat között, a hazai megkérdezettek pedig még a menürendszerrel sem elégedettek. Nagyjából 2 millió torrentező van Magyarországon, nehéz lesz meggyőzni őket, hogy fizessenek olyan tartalomért, amit eddig ingyen halásztak le. Sági összegzése szerint a Netflix itthon nem számíthat gyors karrierre, „nagyobb volt a füstje, mint a lángja” – tette hozzá.
Minden konferenciás posztunk itt olvasható.