Mindenkinek nem tud szólni a reklám, ha nem azokra az agyakra van szabva, amiben ott van a puzzle, akkor semmit nem ér - ezt fejtegette Kun Miklós (MediaCom) előadásában az Internet Hungaryn.

A mém szó jó mém lett: egy 1976-os genetikáról szóló könyv melléktermékeként terjedt el az „intelligens gondolatról” alkotott felfogás, amely 2011-ben őt is megfertőzte. Azt vette észre, hogy mindez feje tetejére állítja a közvélemény-kutatást, hiszen eszerint nem az embereknek vannak gondolataik, hanem a gondolatoknak vannak embereik. "Igen ám, de itt nem kontroll nélkül száguldozó mémlények burjánzásáról van szó, hanem egy ma még megfoghatatlanul szövevényes rendszerről, amelynek csomópontjain (agyak) nem minden jut tovább" - derült ki az előadásból.

Egy jó példa: a Hodor feliratú IKEA képet azok értették és azok osztották meg a közösségi oldalakon, akik nézik a Trónok Harcát, így egy bizonyos réteget érintett csak – pontosan mutatja, hogy működik ma a marketing és mennyire fontos, hogy azokat érje el egy reklám, akik azt értik is.