A Media Platform konferencián a kábelszolgáltatók árképzéséről szóló eladások után volt egy kis disputa Kolosi Péter és Rajki Annamária (Telekom) közt: a fő téma a szokásos, miszerint a szolgáltatók nem fizetnek az RTL Klub és a TV2 műsoráért. Előbbi programigazgatója jelezte, hogy ők 28-30 százalékos nézettséggel mennek egy átlagos hétköznap estén (X-faktoros estén még több), a TV2 is visz vagy 15 százalékot, azaz nagyjából az épp tévézők fele olyan csatornát néz, amelynek műsorát ingyen továbbítja az adott szolgáltató.

Rajki szerint, ha az RTL Klub díjat szeretne műsoráért, akkor újra kell gondolni a csomagokat, mert a Telekom az RTL esetében portfólióért, és nem egy csatornáért fizet. „Vannak csatornák, amelyekért csak azért fizetünk, mert csomagban vannak. A RTL csomagja pedig messze a legdrágább az összes közül” – közölte, amire Kolosi azzal replikázott, hogy ez lehet, de náluk a legmagasabb az egyedi tartalom aránya, s őket nézik legtöbben.

A probléma abban van, hogy ha a TV2-t és az RTL Klubot csak pénzért kapják meg a szolgáltatók a digitális átállás befejezése után, akkor át kell gondolni minden csomagot, ki kell venni kisebb tévéket, mert a szakma szerint a fogyasztó nem fog már többet fizetni. „Nincs több visszaosztható pénz, és mindenki Mari néni pénzére hajt” – vélte Rajki.