5,5 milliós lefedettséggel indul jövő héten a SuperTV2, de a több saját gyártással rendelkező RTL II 3 millió alatt van. Úgy tudjuk, hogy annak oka, hogy a TV2-vel minden nagyobb kábelszolgáltató meg tudott egyezni, az RTL-lel pedig a Digi és a UPC (és sok kisebb) nem, az, hogy a TV2-csoport 2012-re nem is kért pénzt a SuperTV2 terjesztéséért – azaz, az ingyen kapott csatornát a szolgáltatók vígan betették a csomagokba. Információink szerint az RTL II sokkal többe (de legalább kétszer annyiba) kerül, mint amennyit a TV2 tervez elkérni az új csatornáért jövőre.
Az RTL mindenesetre azon a piacon, ahol a szpotbevételek a 1998-2002-es szintre estek vissza (plusz összesítve 50-60 százalékos infláció), inkább a kábelesektől várna pénzt eleinte az RTL II-ért – amely aztán több szpotbevételt hozhat. Mint Dirk Gerkens vezérigazgató elmondta egy sajtóreggelin, nem adja olcsóbban az RTL II-t a szolgáltatóknak, mert aztán nem tudna elkérni érte olyan árat, amit megfelelőnek tart az RTL-csoport. Ha pedig nem adja meg az árat a kábeles cég, akkor nincs biznisz.