Egy szállást kereső, kispénzű ismerősünket a kilencvenes években a görög tengerparton karon fogta egy elszánt helyi ember, és vitte hosszan, ismételgetve, hogy „veri-veri csíp apartman.” Az ingatlanhoz közeledve a derék Jorgosz talán érezte, hogy nem minden kóser, megállt tisztázni a helyzetet, nehogy nagy csalódás legyen: „Bát... no szuper, no szuper” – dünnyögte. Valóban nem volt az, dohos, sötét szuterént próbált elsózni, ötvenéves bútorokkal, olyan ablakkal, ahonnan csak a járókelők bokáját lehetett látni.
Csak nehogy így járjon a TV2.
2012 őszi indulással új kábeltévét vezet be a piacra a TV2-csoport, és csak remélhető, hogy a viszonylag kevés saját gyártással rendelkező Pro4 és Fem3 után egy olyan csatornát kapnak a nézők, amelyen máshol nem látható műsorok is mennek. A Pro4-en a már tíz éve is vetett Sheena, a dzsungel királynője, a TV2-n már leadott Hawaii-Five-O vagy Frei Dosszié fut, a Fem3 pedig telenovellákat nyomat (Eva Luna), Hal a tortán és Jóban Rosszban-ismétlésekkel, sokadjára leadott Bűbájos boszorkákkal, az RTL-en már futott Grace klinikával. Utóbbinál látható, amit kommunikálnak is, hogy női csatorna, de ezzel a tartalommal egyik tévé sem tud kitörni az egyszázalékos (vagy az alatti) tévék közül.
A tervek szerint lesz Hal a tortán a SuperTV2-n, új részekkel, kissé átalakítva. Ez részben bíztató, mert ugyan a nagyobb költségvetéssel készülő Vacsoracsata verte nézettségben, de a Hal a tortán mégiscsak ismert, erős márka. Viszont jól át kell alakítani, érdekes embereket kell összeültetni benne, mert a gasztrorealitykben itthon jóformán minden ismert, erre kapható ember megfordult már, és a vége felé „c” minor kategóriás minicelebek is fakanalat ragadtak. Pénz kell tehát ide is, mert X sorozatszínész anyukájának fűszervajban, parmezánban forgatott csirkemelle nem fogja izgalomba hozni a publikumot.
Amibe szintén invesztálni kell, az a Nagy Duett, amelynek újabb évadja a tervek szerint a SuperTV2-re kerülne. Ezt is nézték az anyacsatornán, de nem lesz olcsó műsor, ha nem akarnak szegényes színpadképet és félig ismeretlen senkiket (és miért akarnának), akkor bőven százmillió fölött van hat-nyolc rész költségvetése. Persze kampány is kell mellé, az sem olcsó, és nem megoldható csak TV2-n futó szpotokkal.
Ami viszont nem csak heti egyszer, hanem rendszeresen jó nézettséget szállítana, az egy napi valóságshow, amelyről szintén szó van - akár a Big Brother 3. Ez sem olcsó műfaj, egy többhónapos menet sok százmillióba kerülne (a Való Világ költségvetésénél egy-másfél milliárdot emlegettek, de az majdnem fél évig ment), ellenben pont egy beköltözős realityvel a TV2 magához tudná vonzani a tizen- huszonéveseket, akiket amúgy is szeretnek a reklámozók. Egy ügyesen összerakott, napi fordulatokat szállító reality – megfelelő lefedettség esetén – 10-12 százalékokra is képes lehet, ezt megmutatta már az Éden Hotel a Viasat3-on. Kérdés, hogy mennyit invesztál a TV2-csoport az új tévébe, és valóban akarja-e, hogy a masszív tartalommal induló RTL2 ellenfele legyen.
Mert nemcsak a csatorna, hanem a néző érdeke, hogy a SuperTv2 tényleg alternatívát nyújtson, és ne egy „no szuper” valami legyen, mint a görög pincében megbúvó apartman.