Gyurity Mónika (MTVA), Kabai Zoltán (Viacom International Media Networks, CEE), Kolosi Péter dr. (RTL Klub - M-RTL Zrt.), Ökrös Gergely (Tv2), Temesvári Marietta (Sony Pictures Television Networks CE), Závodszky Zoltán (Show and Game Produkciós Kft.) panelbeszélgetése következett az Egerben rendezett Médiapiac Konferencián.

Kolosi Péter szerint nőtt a sorozatok iránti kereslet, de alapvetően nem változott az elmúlt években a magyar tévéző ízlése, ugyanolyan jól mennek a saját gyártású, nagy költségvetésű show-k. A Got Talent azt hozta, amit vártak tőle, a Partyzánok viszont nem volt sikeres. A Farm nagyon erősen kezdett, meglepődtek volna az RTL-nél, ha nem csökkent volna. A 22-23%-os közönségarány Kolosi szerint így is nagyon erős. „Ez egy nagyon jó nézettséget hozó műsor” – tette hozzá.

Temesvári Marietta szerint hullámok, új trendek vannak: az amerikai sorozatok kiszorulnak a nagy kereskedelmi tévékről, átmennek a kisebb kábeltévékre. Négy új műsort gyártanak erre a tavaszra a Viasat-csatornákra, meg akarják mutatni a piacnak, hogy erősek. Reméli, hogy a Viasat-tévék és az AXN-csatornák egy folyamatos márkaépítés során emelik a nézettségüket idén. Előny, hogy a Sony-csapat egy része magyar, tapasztalt, de a régióban lévő kollégák is jól ismerik a piacukat. Beszélt az AXN Now-ról, amellyel fiatalokat próbálnak elérni. „Passzívak a magyar nézők, kevesen fogyasztanak nem lineáris tartalmat, de egyre nő a számuk” – jelezte.

Gyurity Mónika (MTVA) úgy látja, hogy a Röpülj páva kitört a tehetségkutatók tengeréből és megtalálta a közönségét.  Závodszky Zoltán (Show and Game Produkciós Kft.) szerint a hazai gyártásban sok lehetőség van, ezen kell javítani. Mint mondta, a teljes magyar Virtuózok-évad árából az USA-ban egy adást tudnak gyártani.

Ökrös Gergely, a TV2 programigazgatója elmondta, hogy túlvannak egy eladási procedúrán. „Nem az álmok, hanem a feltételek határozzák meg a döntéseket. A hétvégére koncentrálunk, a Nagy Duett mögött is hatékony alkotói csapat van” – jelezte.

A nemzetközi trendekről szólva Kolosi szerint nincs változás, erős a német hatás a magyar tévéiparban, de délebbre már nem igaz ez. Ökrös Gergely a brit és a holland piacot emlegette, de szerinte az olasz és a francia tévé egy „egészen más bolygó”. A költségvetési különbségek jelentősek, már csak Belgiumot nézve is. Az MTVA is a német piacot figyeli, lévén ugyanaz a kulturális közeg.

Minden konferenciás posztunk itt olvasható.