2011-ben a televízió az összes reklámbevétel 30,6 százalékát vitte el, súlya 27,8 százalékra csökkent 2012 során. 50 milliárd forint alá csökkent a tévék bevétele (ebben az összegben nincsenek benne az ügynökségi jutalékok, a barter, az sms-ből származó összeg). A nyomtatott sajtó 23,2 százalékról 21,3 százalékra esett 2012-ben – hangzott el a Médiapiac 2013 Konferencián.

A tévés reklámpiac tehát 11 százalékot esett egy év alatt, de 2008-hoz képest 32 százalékos a csökkenés (2008 volt az utolsó olyan év a válság előtt, amikor még nőttek a számok). 2012-ig folyamatosan esett a nagy tévék bevétele, de jól tartották magukat a kábelcsatornák – tavaly viszont náluk is csökkenés következett be.


A tévék esetében főképp a szpotbevételek csökkentek, a hagyományos tévéreklámok hozta összeg 13 százalékkal zuhant 2011–ről 2012-re, ellenben nőttek a szponzorációs és termékelhelyezésből származó bevételek.