Pornó tíz forintért

 

"Kitaláltunk olyan módszert, hogy tíz forintért adunk egy filmet. Nagyon jól működik. Meg kell találni az utat, és bele kell törődni, hogy a DVD-nek vége. Az internet megsemmisítette a zeneipart, a filmeket is letöltik ingyen, de a zenészeknek legalább van bevétele, koncertezhetnek. Én felnőttfilmet gyártok, hova menjek koncertezni?" - tette fel a kérdést Kovács Kovi István pornóproducer a Media Hungary konferencián a fizetős, webes tartalmakról szóló beszélgetés során.

 

Elmondta, hogy cégének webes oldalán a tartalom 3/4 része ingyenes. Rengeteg amatőr pornóképet és videót kapnak, ezekért ők sem fizetnek, ingyen teszik ki a site-ra. Kovi cége a saját filmekért kér pénzt, szerinte a modell működik, vannak, akik fizenek, bár általános vélekedés szerint ha valami ingyen van a neten, azt megtalálják a userek. "Amit a magyar el tud lopni a neten, azt el is lopja" - tette hozzá. A törvényi szabályozás szerinte nem megfelelő, indokolatlanul védi azokat, akik tartalmat nyúlnak le a gyártóktól.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kalamár Tamás: El kell kapnunk a nézőket

 

"Hollywood tökéletesen rákapott a websorozatokra" - jelentette be a Media Hungary-előadásában Hámori Barbara (Origo, Life.hu, LifeNetwork), hozzátéve, hogy 800 millió kattintást is hoztak már webre készült sorozatok. Európában is jelen van a műfaj, a francia Noob című websorozat például 2,5 milliós nézettséget ért el. Hámori szerint a termékelhelyezéssel kapcsolatban óvatosak a partnerek, a Csalfa karma sem lesz tömény reklámfilm.

 

Kalamár Tamás, a Barátok közt és a Csalfa karma producere szerint 2011-ben normális, hogy egy tévés gyártó cég azon gondolkodik, hogyan tudna megjelenni az interneten is. "Hogyan megy át egy webes dolog a televízióba? Ez a kísérlet érdekel minket. Az is érdekel, milyen lesz a nézői lojalitás. Megpróbáljuk belecsempészni a humort is, de alapvetően romantikus történet lesz, egy testvérpárral, két lánnyal, akik ugyanabba a fiúba szerelmesek" - mondta Kalamár, hozzátéve, hogy lineáris történetmesélés lesz itt is, mint a Barátok köztben. Két kamerával forgatnak, kiváló minőségű képet ígérnek. "El kell kapnunk a nézőket, akik még nincsenek hozzászokva a műfajhoz" - magyarázta.

 

Hámori szerint 15 é 50 ezer néző közt bármilyen nézettséget el tud képzelni epizódonként. "Az Origo stratégiájába tökéletesen illeszkedik ez a fejlesztés, kezdeményezés, felvállalva annak kockázatát is" - mondta. Elmondta, hogy van még bőven tartalék, egy esetleges második évadra (erről várhatóan nyáron döntenek, a nézettségi adatok alapján). Kezdés: május 23.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kalóznemzet-e a magyar?

 

Sem a Sanoma, sem az Origo nem tervezi, hogy webes tartalmaiért pénzt kérjen a közeljövőben, hangzott el a Media Hungary konferencián. Novák Péter (Origo) szerint a cégnek sok olyan tartalma van, amely értéket képvisel, de nem gondolkodnak fizetős modellben. Elmondta, hogy digitális könyvekért például lehet pénzt kérni, külföldön számos példa van erre, de szerinte kérdéses, hogy a magyar "kalóznemzet" fizet-e a közeljövőben bármiért, vagy ugyanúgy letölti, mint a zenéket és a filmeket.