"Elhasznál a bulvár, eldob"

"Elhasznál a bulvár, szétszed, eldob" - vélte Sebestyén Balázs a Média Hungary konferencián. Szerinte Rákóczi Feri is sokat ad magából, de Hajdú Péter még többet - ugyanakkor tudja, hogy ha semmit nem ad magából a színes magazinoknak, akkor azok elkezdenek kitalálni sztorikat róluk. Hajdú elmondta, hogy kisfia kórházi kezelésének történetét nem ő adta ki a Borsnak és a Blikknek, hanem a kórházból hívta valaki a lapokat.

"Két-három embert kell találni a szakmában, akira tudsz hallgatni. Ami a legfontosabb, hogy a rutint elkerüld. Ha a személyiség rutinná válik, az baj" - magyarázta az RTL Klub egyik legfoglalkoztatottabb arca. Hajdú a TV2-es főnökökre és egy szerkesztőjére hallgat, de más kollégák észrevételeit is meghallgatja.

Megmondóembereket elemezve Sebestyén úgy látja, Bakács Tibor meghurcolása indokolatlan és durva volt, hiszen az USA-ban részeg vezetés után is megbocsátanak mindenkinek. "Mi is hatással vagyunk az emberekre a reggeli rádióműsorral" - tette hozzá. Rákóczi szerint nem baj, ha a műsorba bevisznek olyan témákat, amelyek nekik fontosak.

"Az lehet megmondóember, aki mögött van felület. Verebes István vagy Havas Henrik már nem az, mert nincs mögöttük felület. Sebestyén Balázs az, mert rádióműsorában sokan hallgatják" - vélte Hajdú.

 

Hajdú Péter sztár lenne? Sebestyén marad az X-Faktorban?

A Média Hungaryn a celebség és a sztárság definícióját próbálta meghatározni Rákóczi Feri, Sebestyén Balázs és Hajdú Péter. Előbbi szerint celeb az, aki érdemtelenül fizetést kap, rádiós kollégája szerint viszont lehet teljesítmény mögöttük, képviselhetnek értékeket.

Hajdú azon sopánkodott, hogy az értelmiség soha nem fogadta el azokat, akik a showbusinessben dolgoznak. „Akit ismer az ország fele, az sztár” – vélte, ezzel nyilván önmagát is annak tartja. Rákóczi nem értett egyet Hajúval a médiaszereplés hasznát illetően: előbbi szerint meg lehet élni abból, hogy valaki rendszeresen feltűnik a bulvárlapokban, utóbbi szerint ebből nem lesz elég pénz.

Sebestyén szerint mindenkinek meg kell találnia a formátumot, ami passzol hozzá. ő például nem érezte magát annyira jól az X-Faktorban, szerinte az Stohlnak és másoknak is jobban passzolt volna. Sokat beszélt erről Kolosi Péter programigazgatóval, mert szerinte a szertelen stílusa nem passzolt abba a műsorba – ergo, nem biztos, hogy ősszel ő lesz Ördög Nóra mellett.

 

Aki vakmerő, annak levágják a fejét

Pénzért híreket adni az interneten rizikós dolog, amikor a user ingyen várja el ezeket - vélték a szakemberek a Media Hungary konferencián. Csermely Péter (Magyar Nemzet) egy hasonlattal jött: szerinte ha egy ágyúval szétlőtt, középkori vár falán már egy kétméteres hasadék tátong, akkor mindenki sejti, hogy az ostrom sikeres lesz. De senki nem meri bedugni először a fejét, mert azonmód levágják - tehát aki először teszi fizetőssé hírportálját, bukik.

Tiszttartó Titusz (Class FM) természetesen bízik a rádiózás jövőjében. "7 millió 555 ezer magyar ember nem tévedhet" - jelentette be szlogenként.

 

Várják a Csalfa karma websorozatot

A Belém bújt a kisördög, amerikai websorozat Magyarországon hasonló érdeklődést váltott ki, mint az USA-ban, legalábbis százalékos arányban: itt és ott is a közönség bő 3 százalékát érdekelte a széria. Vaszily Miklós, az Origo Zrt. vezérigazgatója azt várja, hogy közösség alakuljon ki a magyar gyártású, a Life.hu-ra és a LifeNetworkre készülő  Csalfa karma körül, és bízik benne, hogy többen nézik majd, mint az amerikai websorozatot.

Vaszily Média Hungary konferencián elmondta, hogy a magyar weben három év alatt a szórakoztató és női tartalmak 176%-kal, a videomegosztók forgalma 154%-kal nőtt. Kiemelte a Life.hu nézettség-növekedését, önálló brandként sokkal sikeresebb, mint elődje, a Női Lapozó volt.

 

Érdekes lehet egy bekamerázott szülészet?

A televízió és annak show-i minden más médiumnak is témát adnak, az emberek ezekről a műsorokról beszélgetnek – mondta Kolosi Péter, az RTL Klub vezérigazgatója, aki pár éve még nem bízott benne, hogy a televízióé a jövő, de szerinte a mostani számok, a nézettség, tévé előtt töltött idő növekedése alapján nincs okuk az aggodalomra. Úgy látja, hogy a szórakoztató, reality felé hajó dokuké a közeljövő (például egy bekamerázott  szülészeten készülő műsor sikeres Angliában). Kolosi szerint  innovatív országnak számít Hollandia, sok csatornával és merész ötletekkel.

A programigazgató szerint "a nagy ötletre" sokan várnak, nem jött még el (mint anno a Legyen ön is milliomos vagy a beköltözős valóságshow-k). A válság miatt nem lett kevesebb a formátum, de mindenki az olcsóbbakat keresi - vélte.

 

Media Hungary - mobil és internet

Christopher Mattheisen (Magyar Telekom) szerint egyre fontosabb az interaktivitás, a 3D-s fejlesztés, és az, hogy mobilon is ugyanazon tartalmak elérhetőek legyenek, mint az interneten. A technikai fejlődést elemezve a Média Hungary 2011 konferencián megemlítette, hogy a Facebookra feltöltött képek nagyobb része már iPhone-ról érkezik.

Megjegyezte, hogy Magyarországon jelenleg a használt mobilok 10%-a számít okostelefonnak, de az új vásárlók 20-30%-a már ilyen készüléket keres. Fontosnak tartja, hogy 100 eurós ár alatt is kaphatóak legyenek ilyen telefonok.

Mattheisen az internetezők szokásait is elemezte: a gyakori userek 95%-a e-mailezik, 66% látogatja a Facebookot vagy az iWiW-et, tanulásra 49% használja a webet. Zenét rendszeresen csak 27% hallgat a neten, 24% pedig játszani szeret a világhálón.

A Szonda Ipsos felméréséből, Mattheisen előadásából az is kiderült, hogy a sokat netezők egy része elvárja, hogy tévékészüléken át tudjon szavazni tévéshow-ban, realityben vagy tehetségkutatóban. A megkérdezettek háromnegyede szerint a legfontosabb, hogy a tévéadás megállítható és visszatekerhető legyen, 52% pedig csetelni is szeretne a tévéképernyőn át. A tévés médiafogyasztás riválisa a PC, hiszen a felmérések szerint 1,3 millió magyar ember néz filmet, sorozatot, DVD vagy divX formában.