Versenyszellem, tudás, akarat, kitartás, ezek kellenek ahhoz, hogy egy nő sikeres legyen az üzleti életben – ebben nagyjából egyetértett Beke Zsuzsa (Richter Gedeon Nyrt.), Fábián Ágnes Dr. (Henkel Magyarország), Horváth Krisztina (Cisco Systems Magyarország) és Vidus Gabriella (RTL Magyarország) az Egerben rendezett Médiapiac Konferencián.



Vidus szerint nemzetközileg már felismerték, hogy milyen előnyei vannak a női vezetésnek, ez itthon még késik. Úgy látja, stresszes egy nagy cég vezetése, vannak dolgok, amelyekben „bele kell állni”, de nem tartja magát különlegesnek azért, mert az ország egyik vezető médiavállalatát irányítja.

Hiába 60%-os a nők aránya a diplomások között, ők elvesznek a rendszerben. Fontos a vállalati kultúra a nők helyzetének javításában – ebben is egyetértettek a felek. A „mikor tervez szülni?” kérdés talán 15 éve még nem hangzott meghökkentően egy állásinterjún, ha már nem helyénvaló egy esetleges munkaadótól, sőt, tolakodó.

A szexista poénok, beszólások itthon sem ritkák, de ilyesmivel Vidus Gabriella találkozott nyugat-európai tárgyalópartner esetében is. Az RTL-csoport vezérigazgatója úgy látja, ilyenkor a frappáns riposzt, a szarkasztikus humor a megfelelő válasz. Ő amúgy különválasztja a magánéletét és a szakmát, és ha társaságban megkérdezik, mivel foglalkozik, nem mindig mondja meg elsőre, mert akkor jönnek a „meddig megy a Szulejmán?” és a „mi van most a Barátok köztben?” kérdések, és nem szeretne így a középpontban lenni.

A beszélgetésen elhangzott, hogy egy női vezetőnek mindig pontos adatokkal kell előjönnie, egyszer sem szabad tévednie, mert akkor nyomban előjönnek a férfiakban lévő előítéletek.

További posztok a konferenciáról itt.