Vaszily Miklós (MTVA vezérigazgató) arról beszélt a Media Hungary konferencián, hová megy el évente 80 milliárd forint. Az előadása alapján: 12,7 milliárd megy sportjogokra, 1,2 milliárd szerzői jogokra, 2,5 milliárd filmbeszerzésre, szinkronizálásra, 1,8 milliárd forintot visz el az MTI. 36,1 milliárd „egyéb” a 80 milliárdos büdzséből, ebben van műsorterjesztés, a sportközvetítés, a teletext, az online tartalom, a digitalizálás, az archiválás, a belső gyártású produkciók. 7 milliárd belső, 10 milliárd pedig külsős gyártásra megy.
Az MTVA nem igényelheti vissza az ÁFÁ-t, tehát a fentiek bruttó költségek, jelezte az előadó: mindennek a nettó értéke 53 milliárd forint Vaszily szerint. A kereskedelmi bevétel 7,5 milliárd forint lehet idén. A „back office” és dologi költség 10,7 milliárd forint évente, ebben benne van az értékcsökkenés, a beruházás, az ingatlanhoz kapcsolódó költség, az IT, a kommunikáció.
A horvát, cseh, szlovák közmédia a vezérigazgató szerint az ország népességéhez képest arányaiban több embert foglalkoztat, mint a magyar. Szlovákiában olcsóbb a közmédia, magyarázta Vaszily, de ott csak két közcsatorna van.
Vaszily szerint nem az a céljuk, hogy 18-49-ben ragyogó nézettséget hozzanak a közmédia tévéi, sokkal több szempontot kell figyelembe venniük: „A közmédiának sokkal több kerete van, mint a kertévéknek, nem fair összehasonlítani őket. A nézettségről ugyanakkor nem mondunk le. Portfoliószinten nő a nézettség, 17-18% körül vagyunk 20%-ra törünk, a foci Eb és az olimpia alatt ezt meg is fogjuk haladni.”
A nap során többször jelentkezünk a siófoki médiakonferenciáról.