Az Egerben rendezett Médiapiac Konferencia második napján – az első napi udvarias, békés beszélgetések és előadások után – végre hevesebb vita bontakozott ki, a témát a Kreatív egy cikke hozta fel.

Bátorfy Attila (Kreatív) előadására reflektálva Borókai Gábor (Heti válasz) elmondta, hogy számítása szerint  2006 és 2010 között az állami hirdetések 89%-a landolt baloldali médiumoknál, ami nem volt normális. A politikai médiatér berendezkedésével van probléma, és azzal, hogy erős percepcióval közelítenek páran a témához, másfajta következtetésekre jutnak – tette hozzá. „Ha az egyik oldalon közönség van és média nincs, akkor valamit tenni kell. Ha az autók szaporodnak, de út nincs, akkor utat kell építeni” – jelezte Borókai.

„Mindenki pontosan tudja, hogy a hirdetési bevételek jó, ha 50%-a érkezik a kiadóhoz. A cikkben közölt adatok pontosságával is probléma van. A mai leosztás igazságosabbak tűnik” – vélekedett Borókai.

Szerinte az, hogy a politika médiát épít, abban semmi rendkívüli nincs. "Hogy milyen módszerekkel, milyen arányokkal teszi, azzal persze lehet vitatkozni, de Magyarországon egy nagyon torz médiatér volt korábban, és abba tolták a pénzt" – közölte.

Román Balázs (Kreatív) szerint korábban viszont nem ugyanilyen forgatókönyv szerint mentek az események, és látható, hogy 2010 óta merre folynak tudatosan a pénzek.