A bőség zavara

A filmcsatornák közt kifejezetten jelentős a harc itthon – állapították meg a szolgáltatók a Media Platform konferencián . „A bőség zavarával küzdünk” – mondta Müller Mihály az Inviteltől. Úgy látja, hogy vannak olyanok, amelyeket kizárólag a neve ad el, itt hollywoodi nagy stúdiók nevével futó tévékre gondolt. „A nézettség a másik tényező, amely alapján válogatunk. Sok réteget kell kiszolgálni, nincs egyszerű, és nincs győztes megoldás. Ha egy programcsomagot összeállítok, nem titok, hogy az ára nagyon fontos tényező.” Ha ugyanazt hozza két tévé, akkor logikusan az olcsóbbal tárgyal a műsorterjesztő.

Kendi Péter a PR Telecomtól arra hívta fel a figyelmet, hogy rengeteg olyan filmcsatorna van, amely egy százalékos nézettség alatt megy. „Rengeteg információt kapunk, amelyek rangsorolják a tévéket, ezeket megnézzük, ezekből válogatunk.”

Mennyit ér egy befutott név?

Fülöp Tamás (SPI/Filmbox) szerint az ár 50%-os kérdés, a minőség 20% és a maradék 30%-ot az adja, hogy mennyire régi szereplő a piacon. „A név nagyon sokat számít, de ez összetett kérdés” - vélekedett. Kis-Bocz Éva (RTL) úgy véli, hogy a minőség nem lehet nagyon hullámzó. A két Film+ mellett a Coolt is kiemelte, továbbá Bud Spencer is rendületlenül hozza a nézettséget, de ezt eddig is tudtuk. „Kiégetni nem szabad filmeket, a pihentetésre megvan a magunk módszere” – jelezte.

„Ismétlések nélkül nincs kábeltévé. Az ismétlés egy darabig gyógyszer, utána méreg. Nincs rossz film, csak rossz sáv van” – jelentette be Fischer Gábor a TV2-től, de azért ezzel biztos lenne, aki az utóbbi megállapítással vitatkozna.