Noha látszólag kitört a nyár a tévékben, alig van valami új műsor, a tévétársaságok kommunikációja nem halt el teljesen. Előbb a TV2 adott ki egy közleményt, amelyben boldogan ünnepel, erre pár órára reagált az RTL – persze egy olyan összeállítással, amelyben az RTL-csoport a jobb.

Délelőtt 11 óra:

Júniusban a TV2-t nézték a legtöbben

A TV2 nyerte a júniusi nézettséget a teljes lakosságot tekintve, az elmúlt hónap legnézettebb műsora a TV2 tehetséggondozójának, Az ének iskolájának döntője volt. A hírműsorok közül júniusban piacvezető volt a Tények, az elmúlt hetekben a TV2 18.30-as hírműsorát nézték a legtöbben.

Júniusban a TV2 volt a legnézettebb magyar csatorna. A Nielsen adatai szerint a TV2 15,3 %-os közönségaránnyal nyert az RTL Klub 14,51%-os részesedésével szemben a teljes lakosságot tekintve. A hónap legnézettebb műsora a TV2 tehetséggondozója, Az Ének iskolája június 16-i döntő adása volt. A szuperprodukció 40,2%-os piaci részesedést ért el a teljes lakosságban, az éneklő gyermekeket közel 1,8 millióan nézték.

A hírműsorok közül a Tények remekelt: június 1-30. között a TV2 18.30-as hírműsorának átlagnézettsége meghaladta a 892 ezret, szemben az RTL Klub Híradójának 829 ezres átlagnézettségével, amely májushoz képest csökkenő tendenciát mutatott. A Tények ezzel piacvezető volt az elmúlt hónapban.

15.40:

Az élen az RTL Csoport magyar nyelvű kábelcsatornái

Tavaly ősszel a folyamatosan változó televíziós piac két főszereplője elindította új kábelcsatornáit (RTL II, SuperTV2), valamint egyre erősebb portfóliókat kezdett létrehozni. Az RTL Csoport portfóliójába tartozó RTL Klub, Cool, Film+, RTLII, Prizma, Muzsika TV, Sorozat+ és Film+2 az első félévben egész napot vizsgálva a 18-49-es célcsoporton 30,3%-os (a TV2 Csoport 16,4%-os) közönségarányt ért el, a főműsoridőben (19:00 és 23:00 között) pedig 37,2%-osat (a TV2 Csoport 19,8%-osat).

A konkurens portfólióhoz képest majdnem kétszer akkora piaci részesedéssel rendelkező RTL Csoport legnagyobb kábelcsatornái (Film+, Cool, RTLII) 2013 első felében kereskedelmi szempontból egyesültek, létrejött az RTL3 nevű értékesítési modell, amelynek lényege, hogy a 3 csatornán azonos időben ugyanazok a reklámblokkok láthatók. Az RTL3 – vagyis a 3 kábelcsatorna együttesen - az első félévben átlagosan (egész napos, 18-49) 12%-os közönségaránya alapján a harmadik legnézettebb csatorna lett. Az évben már többször is volt példa arra (elsősorban hétvégén), hogy az RTL3 megelőzte a TV2-t – akár egész napot vizsgálva, akár a főműsoridőt (18-49).

A 18-49-es célcsoporton (egész nap) az első félév két legnézettebb kábelcsatornája az 5,2%-os közönségaránnyal rendelkező Film+ valamint az 5,1%-kal rendelkező Cool lett, a Viasat3 már csak 3,7%-os piaci részesedést tudhat a magáénak, pedig két éve ugyanebben az időszakban (az első félévben) még 4,7%-kal a Viasat3 volt a kábelcsatornák élén. A félév legnézettebb kábelcsatornás műsora is az RTL Csoport nagyobb filmes csatornájához kötődik, április 1-jén a Die Hard 4.0 – Legdrágább az életed című film 17,6%-os 18-49-es célcsoporton mért közönségarányával idén még nem talált legyőzőre.

A csatornacsalád legfiatalabb, s egyre népszerűbb csatornája az első félévben 1,6%-os közönségarányt ért el (egész napot vizsgálva, 18-49) míg a SuperTV2 1,4%-ot. Az RTLII-n idén tavasszal futó Szombat Esti Láz 4. évadának utolsó adását (teljes lakosságon mérve) 676 148 néző látta, ennél többen kábelcsatorna műsorát utoljára 1999-ben nézték.

A kábelportfólió nagyobb tagjai mellett érdemes megemlíteni az ugyan kisebb közönségaránnyal rendelkező, de a szó szoros értelmében véve egyre populárisabb csatorna, a Muzsika TV eredményeit is: tavaly az első félévben 0,3%-os 18-49-es közönségaránnyal rendelkezett, idén ugyanebben az időszakban már 0,6%-ossal, vagyis az RTL-es portfólió zenei csatornája a két vizsgált időszak között megduplázta közönségarányát. A 25. héten pedig 2009-ben kezdődő történetének legnézettebb hetét produkálta 0,8%-os (egész napos) közönségaránnyal.