Nem lehet csak a termék köré építeni egy műsort, hangzott el a médiakonferencián: Vidus Gabi (R-Time) szerint szponzorfinanszírozott műsort csak gyötrelmek árán lehet előállítani, ugyanis az ügyfél ilyenkor mindig többet akar, mint amit a szpotokért kap. Egy ügyfél teljes termékpalettáját csak nagyon hosszú, akár egy évnél hosszabb szerződés során lehetne csak bemutatni, vélte.

Az RTL-nek is volt, van, lesz jogi ügye termékelhelyezés miatt, a terméktulajdonságok részletes bemutatását, a fogyasztásra való bíztatást tette szóvá mostanában a médiahatóság. Ellenérdek van, véle Vidus, mert az ügyfél azt szeretné, ha a termékét minden szempontból bemutatnák, de ez nyilvánvalóan jogilag aggályos.

Vidus szerint már a Való Világban is természetesen jelentek meg a konyhai termékek, márkák. „Minden terméknek meg lehet találni a műsorkörnyezetét” – tette hozzá. A terméknek passzolnia kell dramaturgiailag és életkorban is: ha a brandkapcsolat jól működik, akkor hosszabb távon számíthat egymásra az ügyfél és a tévécsatorna, példaképp az X-Faktor mögé beállt cégeket említette.

Sok esetben drágább a termékelhelyezés, mintha a partner szpotot venne, de ez rendre egy csomag részeként van értékesítve és egyedi az árazása – fejezte be Vidus.