Dirk Gerkens volt soron a Media Hungary konferencián, őt sokan meg akarták hallgatni, olyanok is bejöttek a nagyterembe, akik addig kinn kávézgattak. Előadását a német nézettségi szokásokkal kezdte,2007 és 2015 közt növekedett a tévé előtt töltött idő. Itthon 309 percet ül a tévé előtt naponta egy átlagos magyar, 3,5 millió háztartásban van tévékészülék és valamilyen előfizetés. Úgy látja, hogy továbbra is olcsó tévében hirdetni itthon, más országokhoz képest, ugyanakkor hatékony is.

Gerkens szerencsés időpontban jött a konferenciára, mert büszkén megmutathatta, hogy múlt héten teljes lakosságban, egész napot vizsgálva a TV2 nyert valamivel az RTL Klub előtt – ilyen régen történt már, 18-49-ben pedig inkább nem mutatta a helyzetet. Kiemelte, hogy a Mokka évek óta remekel a reggeli sávban.

A kábeltévék nagyon fontosak a TV2 stratégiájában: „szeretnénk erősebb pozícióban lenni, erős portfóliót akar a TV2-csoport” – mondta. Persze dicsérte a partnereket, az IKO-t és az Atmediát. A TV2-es kollégákat rugalmas és fantasztikus emberként definiálta, a sztárokat is felsorolta, és megerősítette, hogy piacvezetők lesznek. 

A nap során többször jelentkezünk a siófoki médiakonferenciáról.