Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az USA-ban bemutatkozott a Sleepy Hollow, új sorozat a FOX-on, nagyon tetszetős számokkal. Az itthon is elindított A bura alatt viszont épp befejezte az első évadot, szintén igen korrekt nézettséggel. Alább a számok.
 


Tovább

A magyar nyelvű kábelcsatornák közül az 1. és 2. legnézettebb csatorna a Film+ és a Cool. A nyári eredményeket vizsgálva a Film+ a 18-49 éves korosztály körében 5,6%-ot (egész nap), a Cool 5,5%-os(egész nap) nézettségi eredményt hozott - közölte az RTL-csoport.

A tavaly októberben indult RTL II nyáron 1,4%-os nézettséget produkált a 18-49 éves korosztály körében, ami a cég szerint jó eredmény, mert a gyártott műsorok nyári szüneten voltak.

"Az idén januárban bevezetett és RTL3 néven sikeressé váló (a Cool, a Film+ és az RTL II reklámidejét együttesen, tükörblokkokban) értékesítési modell nyáron a TV2-t is legyőzte a nézettségi versenyben. Az RTL3 csatornacsoport együttes 12,5%-os  közönségaránnyal (június-augusztus, egész nap, 18-49 éves célcsoport) a második számú hirdetési csatorna volt az RTL Klub után, megelőzve a 12,0%-os közönségarányú TV2-t" - áll a közleményben.

A Prizma, a Sorozat+ és a Film+2 – is növekvő számokat produkált a nyáron. A Muzsika Tv (egész napos) eredményei is jobbak versenytársánál, a Nóta TV-nél (a június-augusztus átlag nézettség a 18-49-korosztályban: Muzsika TV - 0,74 % a Nóta TV - 0,67%).


Tovább

Noha látszólag kitört a nyár a tévékben, alig van valami új műsor, a tévétársaságok kommunikációja nem halt el teljesen. Előbb a TV2 adott ki egy közleményt, amelyben boldogan ünnepel, erre pár órára reagált az RTL – persze egy olyan összeállítással, amelyben az RTL-csoport a jobb.

Délelőtt 11 óra:

Júniusban a TV2-t nézték a legtöbben

A TV2 nyerte a júniusi nézettséget a teljes lakosságot tekintve, az elmúlt hónap legnézettebb műsora a TV2 tehetséggondozójának, Az ének iskolájának döntője volt. A hírműsorok közül júniusban piacvezető volt a Tények, az elmúlt hetekben a TV2 18.30-as hírműsorát nézték a legtöbben.

Júniusban a TV2 volt a legnézettebb magyar csatorna. A Nielsen adatai szerint a TV2 15,3 %-os közönségaránnyal nyert az RTL Klub 14,51%-os részesedésével szemben a teljes lakosságot tekintve. A hónap legnézettebb műsora a TV2 tehetséggondozója, Az Ének iskolája június 16-i döntő adása volt. A szuperprodukció 40,2%-os piaci részesedést ért el a teljes lakosságban, az éneklő gyermekeket közel 1,8 millióan nézték.

A hírműsorok közül a Tények remekelt: június 1-30. között a TV2 18.30-as hírműsorának átlagnézettsége meghaladta a 892 ezret, szemben az RTL Klub Híradójának 829 ezres átlagnézettségével, amely májushoz képest csökkenő tendenciát mutatott. A Tények ezzel piacvezető volt az elmúlt hónapban.

15.40:

Az élen az RTL Csoport magyar nyelvű kábelcsatornái

Tavaly ősszel a folyamatosan változó televíziós piac két főszereplője elindította új kábelcsatornáit (RTL II, SuperTV2), valamint egyre erősebb portfóliókat kezdett létrehozni. Az RTL Csoport portfóliójába tartozó RTL Klub, Cool, Film+, RTLII, Prizma, Muzsika TV, Sorozat+ és Film+2 az első félévben egész napot vizsgálva a 18-49-es célcsoporton 30,3%-os (a TV2 Csoport 16,4%-os) közönségarányt ért el, a főműsoridőben (19:00 és 23:00 között) pedig 37,2%-osat (a TV2 Csoport 19,8%-osat).

A konkurens portfólióhoz képest majdnem kétszer akkora piaci részesedéssel rendelkező RTL Csoport legnagyobb kábelcsatornái (Film+, Cool, RTLII) 2013 első felében kereskedelmi szempontból egyesültek, létrejött az RTL3 nevű értékesítési modell, amelynek lényege, hogy a 3 csatornán azonos időben ugyanazok a reklámblokkok láthatók. Az RTL3 – vagyis a 3 kábelcsatorna együttesen - az első félévben átlagosan (egész napos, 18-49) 12%-os közönségaránya alapján a harmadik legnézettebb csatorna lett. Az évben már többször is volt példa arra (elsősorban hétvégén), hogy az RTL3 megelőzte a TV2-t – akár egész napot vizsgálva, akár a főműsoridőt (18-49).

A 18-49-es célcsoporton (egész nap) az első félév két legnézettebb kábelcsatornája az 5,2%-os közönségaránnyal rendelkező Film+ valamint az 5,1%-kal rendelkező Cool lett, a Viasat3 már csak 3,7%-os piaci részesedést tudhat a magáénak, pedig két éve ugyanebben az időszakban (az első félévben) még 4,7%-kal a Viasat3 volt a kábelcsatornák élén. A félév legnézettebb kábelcsatornás műsora is az RTL Csoport nagyobb filmes csatornájához kötődik, április 1-jén a Die Hard 4.0 – Legdrágább az életed című film 17,6%-os 18-49-es célcsoporton mért közönségarányával idén még nem talált legyőzőre.

A csatornacsalád legfiatalabb, s egyre népszerűbb csatornája az első félévben 1,6%-os közönségarányt ért el (egész napot vizsgálva, 18-49) míg a SuperTV2 1,4%-ot. Az RTLII-n idén tavasszal futó Szombat Esti Láz 4. évadának utolsó adását (teljes lakosságon mérve) 676 148 néző látta, ennél többen kábelcsatorna műsorát utoljára 1999-ben nézték.

A kábelportfólió nagyobb tagjai mellett érdemes megemlíteni az ugyan kisebb közönségaránnyal rendelkező, de a szó szoros értelmében véve egyre populárisabb csatorna, a Muzsika TV eredményeit is: tavaly az első félévben 0,3%-os 18-49-es közönségaránnyal rendelkezett, idén ugyanebben az időszakban már 0,6%-ossal, vagyis az RTL-es portfólió zenei csatornája a két vizsgált időszak között megduplázta közönségarányát. A 25. héten pedig 2009-ben kezdődő történetének legnézettebb hetét produkálta 0,8%-os (egész napos) közönségaránnyal.


Tovább

Az amerikai nézettséggel nemigen szoktunk foglalkozni, elég nekünk a magyar is, de vessünk azért egy pillantást a június 25-i számokra. Ami világosan látszik, hogy a tehetségkutatók korszakának messze még a vége: csak az America’s Got Talent ért el 10 millió nézőt (nyáron mondjuk könnyebb vitézkedni, mint novemberben).

Figyelemreméltó még, hogy a rating alapján sorendbe tett tíz műsorból négy spanyolnyelvű volt, ebből három címében is ott az „amor”, ami ugye szerelmet, szeretetet jelent. Vajon mennyit hozna egy spanyol nyelvű America’s Got Amor?
 


Tovább

Itthon nem volt nagy siker a Voice első évadja, a nézettsége messze elmaradt az X-Faktortól, de még a Megasztár 6-tól is (amelynek ráadásul első percétől lehetett tudni, ki nyer). Az USA-ban viszont ragyogóan megy, itt egy friss lista:
 


Tovább

6 millió nézőhöz jut el az RTL II, január óta a UPC-nél is látható. A Digi üzletpolitikája igen távol áll az RTL-től, egyelőre velük nincs megállapodás – hangzott el a Médiapiac 2013 konferencián.

18-49-es célcsoportban 2 százalékon állt márciusban az RTL II, a SuperTV2 1,8 százalékon volt, nagyobb lefedettség mellett. A Szombat esti láz és a Lázcsillapító című műsorok a legnézettebbek a kábeltévén, amely jelenleg a hetedik legnézettebb a magyar kínálatban, az ötven alatti felnőtteknél.

Napi 10 óra saját tartalmat ad a csatorna - hangzott el. A sorozatok közül érdemes az átköltözött Dallasra figyelni, a Touch mellett (utóbbi Kiefer Sutherland szériája).
 


Tovább

Február 11-én, hétfőn a 20:40-től vetített Hair című filmmel kiugró nézettséget ért el a Film Mánia.

A kétszeres Oscar-díjas Milos Forman filmjének sugárzása alatt több mint 300 ezer néző kapcsolt a csatorna műsorára, amely a 18-49 éves nézők körében 2,5%-os közönségarányt ért el. A Film Mánia a film vetítésének idején a hetedik legnézettebb televíziós csatorna volt a kereskedelmi célcsoportban.



Tovább

Előbb az MTVA hencegett azzal, hogy nyerte a szilveszter estét teljes lakosságban, most a TV küldött közleményt a 18-49-es célcsoportban elért számairól:

Az óév búcsúztató műsorkínálat közül a kereskedelmileg kiemeltnek számító 18-49-es korosztályban a TV2 valódi szilveszteri műsorait választották a legtöbben. December 31-e legnépszerűbb műsora a TV2 Retro Buékja lett, melyet a tévénézők 22%-a választott. Ezt követte az év utolsó Tények adása, majd az Aktív, a toplista negyedik helyére pedig a Frizbi szilveszteri különkiadása került. A Retro Buék második része a hatodik helyen végzett, az RTL Klub Híradója a hetedik helyre került, míg az m1 szilveszteri Retro Kabaréja csupán a kilencedik helyet tudta megszerezni - írták.


Tovább

Egy sorozat felfuttatásának egyik szakszerű és hatásos módja, ha betolunk elé egy nagyon nézett műsort, majd reklám nélkül ráindítjuk azt, amelynek sikerére szomjazunk. Tudja és gyakorolja ezt a metódust az RTL és a TV2 is, ha jó kezdeti nézettséget szeretnének adni egy újabb sorozatnak, akkor még arra is képesek, hogy lemondjanak egyszer-kétszer a reklámról, így break nélkül, azonnal folytatódik a program, nem kapcsol el több százezer ember, nem megy ki a konyhába, majd felejti ott magát a kihűlt csirkepaprikás, a kovászos uborka és a sör mellett. Volt már erre számos példa: egyáltalán nem mindegy, egy műsor megkap-e egymillió tévézőt, vagy csak feleannyit.
 



Az MTV – amely ugyan nem kereskedelmi tévé, de van mit pótolnia nézettség terén - valamilyen programming-hiba, nemtörődömség következtében újabb nagy esélyt mulasztott el arra, hogy felfuttassa napi sorozatát, a legalább két és fél évre tervezett Marslakókat. Az ország értelmesebb fele ugyanis péntek este az m1 előtt ült, és azt figyelte, mi lesz az új fejlemény Schmitt-ügyben, lemond-e az államfő (tudjunk, nem mondott le). Az MTV ennek végeztével sportblokkot adott, időjárást, reklámot, előzeteseket (ott volt a Szeretlek, Magyaroszág is, az események miatt szerencsétlenül időzítve), de még egy Berki Krisztián mini imidzsfilm is belefért, holott már azt a szappanoperát kellett volna képernyőre tenniük, amelynek sikere igen fontos az MTVA és az MTV számára is. Korábban társadalmi hirdetést is bebiggyesztettek a napi sorozat elé, hogy az is elkapcsoljon, aki addig makacsul kitartott.
 



20.08-kor lett vége a kurta Schmitt-interjúnak, amelyet jó eséllyel megnézett egymillió magyar, a Marslakók pedig 20.25-kor kezdődött. 17 perc rengeteg, ennyi idő alatt bőven találhatott magának sorozatot, kvízt, magazinműsort, filmet a tévé előtt heverésző tévéző. Még az is lehet, hogy a nézettség Schmitt Pál miatt várhatóan jobb lesz az átlagnál – de kihagytak egy esélyt arra, hogy sokkal jobb legyen.

Arról pedig már nem is szólunk, hogy a sok előzetes és reklám miatt betolták a napi sorozat végét az egy évtizede uralkodó, 20.40-re kiírt Barátok közt sávjába.


Tovább
12
»

Írjon!

Témája, kérdése, aggálya van? Látott valami furcsát a tévében? Írja meg nekünk: tvrovat@origo.hu

Feedek