Versenyhelyzetek zongorára és géppuskára címmel vezetett beszélgetést Pantl Péter (Hell) a konferencián, a jelenlevők arról beszélgettek, hogy ki lehet a nyertese a reklámpiac bővülésének. Nőtt a digitális platformok szerepe, mindenki elindult az online világ felé, de még mindig nem olyan kiemelkedő, mint azt sokan gondolják. Itthon még mindig kiemelt szerepet kapnak a tévés hirdetések és a postaládákba dobott papíralapú reklámok. A Zwack például tradicionális cég, az elmúlt két-három évben kezdtek nyitni az online felületetek felé, mivel így tudják elérni a fiatalabb korosztályt.

A költés nagy része még mindig a hagyományos felületekre irányul, de nyitogatják az utakat az online felé. „A tévé itthon kulcsfontosságú médium, minden célcsoportot elér, átlagban több időt töltenek a fogyasztók a tévé, mint az internet előtt”- hangzott el, bár volt, aki ezt cáfolta. Az biztos, hogy aki csak az online felületet választja, az nagyon bátor és mer kockáztatni – nem olyan könnyű csak a digitális világra hagyatkozni.

Mint elhangzott, Magyarországon a mai napig extrém olcsó a tévé, így lenyomja az összes többi médium árát. „Harminc országban van jelen a Richter, úgyhogy erre saját példánk van, össze tudjuk hasonlítani az árakat. Németországban kevesebb tévés és több online felültettel dolgoztunk egy kampányban, itthon 80% tévével, és a mérések alapján ugyanazt értük el az eltérő stratégiákkal.”

A szakemberek szerint érdemes lesz összevetni, hogy az idei olimpiát hányan követik majd online és hányan hagyományos módon, majd összevetni a négy évvel ezelőtti adatokkal – ez az időszak a hirdetőknek ugyanolyan fontos, mint a tavaszi, illetve az őszi műsorstruktúra.