Átveszi a közösségi média a sajtó szerepét? Mi korunk elvárása a hírgyárakkal szemben? A hitelesség? A megbízhatóság? Az oknyomozó anyagok? Az erős videó-tartalom? A jó képek? Vagy csak a gyorsság, a frappáns címek? - ezekre a kérdésekre kereste a választ Baló György a konferencián.

A beszélgetésben részt vett Balogh Ákos Gergely (Mandiner), Borókai Gábor (Heti Válasz), Dudás Gergely (Index), György Bence (Origo), Kotroczó Róbert (RTL Magyarország), Majoros Krisztina (Blikk).

Fogyasztóként manapság nehéz eldönteni, hogy mi hiteles és mi nem, az óriási információáradatban nincs könnyű dolguk a befogadóknak. Napközben több száz hírrel találkoznak, nehéz a szelekció - Kotroczó Róbert elmondta, hogy az RTL Híradó arra törekszik, hogy a tévénézők a hírműsorokban csak azokkal a hírekkel találkozzanak, melyek igazak.

"53 percesek lettünk hála a TV2-nek" - mondta, utalva arra, hogy a konkurencia miatt ők is növelték az adásidőt. Arra a kérdésre, hogy emiatt bekerülnek-e a műsorba "hírnek látszó tárgyak", nemmel válaszolt. "A Majdnem meghalt-rovat a Tények-ben van"- mondta, műhírekre nincs szükségük a nézőknek.

A beszélgetésen elhangzott, hogy a lassú az új gyors, azaz manapság a megfontoltság többet ér, mint a tempó. A fogyasztóknak fontosabb a hitelesség és a jól feldolgozott információ, mint az, hogy percenként kapjanak valamit, ami nem biztos, hogy igaz.

A nap során többször jelentkezünk a siófoki médiakonferenciáról.