Az internetezők 92%-a játszik, 75% hagyományos játékkal, 62% videojátékkal, 42% mindkettővel. A férfiak 66%-a játszik a weben, többen, mint a nők. 80% szórakozásból, 40% pedig unaloműzés miatt játszik, 35% pedig társasági élményt keres – derült ki az Internet Hungary-n Pintér Róbert előadásából.

Magyarországon negatív a videojátékok és az azzal játszók megítélése: kevés mozgás, agresszivitást szül, időpocsékolás – ez a szülők percepciója. A játékosok többsége bőven 18 éves kora előtt találkozik játékokkal. Átlagosan négy játékot kedvel valaki: 45%-kal a kártyajáték vezet, ezt a stratégiai game követi. Pasziánsz, szókereső, ezek mennek, de a FIFA focis játék is népszerű, ez az ötödik.

A játékosok 77%-a mobilon játszik Magyarországon, utána a laptop, az asztali gép majd a tablet jön. Alapvetően ingyen akarnak játszani a magyarok, 53% egyáltalán nem költ játékra. Az átlagos költés itthon 3900 forint – azok közt, akik egyáltalán költenek rá.

Ma itthon 3,2 millió ember játszik videojátákkal, 12 milliárdos piac ez.