Egy év alatt 41%.kal nőtt az adblockert használó száma világszerte. Az USA-ban főképp a nyugati parton töltik le, Európába nagyon eltérő. Lengyelországban nincsenek könnyű helyzetben a marketingesek, ott 35% használja, itthon 13%, ami 700 ezer felhasználót jelent. Az Internet Hungary-n Buru Ferenc (PM Digital) előadásában elmondta, hogy a reklámokat mobilon letiltó programot alkalmazók száma különösen nőtt, itt 90%-ot mértek.

Van már olyan böngésző, amely nem is engedi át a reklámokat eleve, pedig minden piaci szereplő egyetért abban, hogy a netes tartalom sincs ingyen – azért a reklám megtekintésével fizet az olvasó. Általános panasz, hogy 1. nem érdekli az adott reklám az olvasót, 2. lassítja az oldalt, 3. nem lehet bezárni, 4. idegesítő.

Mit tehet a média? Profilozhatja a fogyasztót, hogy tényleg csak a neki célzott reklámot kapja, használhat álló, nem mozgó bannert, mellőzheti az idegesítő, vibráló grafikai elemeket. Van más megoldás is: akad sok cég, amely lepaktált az Adblockerrel, így az átengedi a hirdetésüket.