A közösségi média szerepe egy nagyvállalat kommunikációs stratégiájában címmel tartott előadást Burka Szilvia (Praktiker). 2012 óta van rajongói oldaluk a Facebookon, nemrégiben megjelentek az Instagramon, és van saját blogjuk - igyekeznek megcélozni a fiatalokat.

Nem csak marketingcélokra használják a közösségi média felületeit:  a sales típusú posztok egyre jobban háttérbe szorulnak, így előtérbe kerülnek az edukáló  posztok. Tudják használni közösségi oldalukat humánerőforrás-toborzásra, a CSR-tevékenység bemutatására, illetve ügyfélszolgálati tevékenység kiegészítésére is, privát üzenetben, oldalbejegyzésként naponta érdeklődnek a vásárlók a Facebookon.

Megfigyelhető, hogy sokkal több interakció érkezik egy DIY-posztra, mint egy sales típusú posztra. "Azonban elsődleges célunk a forgalomgenerálás, ezért a kettő egyensúlyát kell megtalálnunk. A tendenciát igazolva statisztikáink is azt mutatják, hogy folyamatosan nő a social médiából érkező látogatók száma webshopunkba, akik online közvetlenül is konvertálnak egyre nagyobb számban. 2016 augusztusáig megdupláztuk a 2015. évi teljes social médiából érkező online vásárlások számát."